شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024
امام جمعه نظر اباد

حوزه/امام جمعه نظرآباد گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای گویای این نکته است که با وجود تهدیدها، تحریم‌ها، خیانت‌ها و خباثت‌های بدخواهان و دشمنان نظام، دانشمندان جوان ارتقای این صنعت پر افتخار را با قدرت و حرکت علمی خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نظر آباد با اشاره به اهمیت احیای تالاب صالحیه، اظهار داشت:️ احیای تالاب فصلی صالحیه که مصوبه سفر استانی رئیس جمهور است، نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه و نگاه ویژه استاندار است.

وی افزود: احیای این تالاب از دو منظر حائز اهمیت است، اینکه تنها تالاب استان است و بستری مناسب برای مهاجرت پرندگان و گسترش گردشگری است و دیگر اینکه احیای این تالاب نقش بسیار مهمی در کاهش ریزگردها و جلوگیری از آلودگی هوا دارد.

امام جمعه نظرآباد با اشاره به ظرفیت شهرستان نظرآباد در کشاورزی، خاطرنشان کرد: شهرستان نظرآباد از نظر کشاورزی در کاشت گندم، هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه اول استان را دارد.

وی تصریح کرد: از دولت انقلابی به‌خاطر توجه به الگوی کشت و تشویق کشاورزان به کاشت گندم و خرید تضمینی قدردانی می‌کنیم، اما درخواست کشاورزان پرداخت به‌موقع مطالبات و پول خرید گندم است و انتظار می‌رود اداره جهاد کشاورزی در توزیع امکانات و منابع و همچنین تخریب‌ها، عدالت را رعایت کند.

حجت الاسلام موسوی، به دستاوردهای علمی دانشمندان کشور اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای گویای این نکته است که با وجود تهدیدها، تحریم‌ها، خیانت‌ها و خباثت‌های بدخواهان و دشمنان نظام، دانشمندان جوان ارتقای این صنعت پر افتخار را با قدرت و حرکت علمی خود ادامه می‌دهند.

وی ضمن اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور ونزوئلا، اظهار کرد:سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین بعد از ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه بر پایه اصول عزت، حکمت، مصلحت و فهم زبان دنیا است و استقبال بسیار خوب از رئیس جمهور و تجلیل از ملت و رهبر معظم انقلاب نشان از محبوبیت ایران اسلامی در بین مردم، مسئولان و کشورهای دیگر دارد.

امام جمعه نظرآباد، تکامل انسان را در پرتو ازدواج دانست و گفت: ازدواج بزرگ‌ترین اتفاق زندگی و یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات عمر هر انسان به شمار می رود، از منظر اسلام اساس ترقی و رشد و تکامل انسان در همه شئون زندگی در چارچوب تشکیل خانواده است.

وی با اشاره به برخی از عوامل تأخیر این سنت حسنه، اظهار کرد: عمده عوامل تأخیر ازدواج، موانع فرهنگی مثل عادت‌ها، تفاخرها، چشم‌وهم‌چشمی‌ها، اسراف و تشریفات زائد و موانع مالی و معیشتی است.

وی افزود: باید ازدواج یک ارزش قلمداد شود، اقدام برای ازدواج، واسطه‌گری در امر ازدواج، کمک برای تهیه جهیزیه یک ارزش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha