یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نامه جامعه

حوزه/ صدوچهلمین شماره فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» از سوی معاونت پژوهش جامعة الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صدوچهلمین فصلنامه علمی تخصصی «مطالعات قرآنی نامه جامعه» به همت معاونت پژوهش جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

در این شماره، ۶ مقاله درج شده و در اختیار دانش‌پژوهان قرار گرفته است. مقاله «گستره جامعیت قرآن از منظر نهج‌البلاغه»، تألیف خانم فاطمه مرضیه حسینی کاشانی، مقاله «تحلیل دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی درباره تجسم اعمال» به قلم خانم الهام توبه و مقاله «نقد دیدگاه ذهبی درمورد معنای «أَنْفُسَنا» در آیه مباهله با استناد به آیات مشتمل بر واژه «نفس» در قرآن» به کوشش محمد جعفر میلان نوری، مجید سرکوبی، غلام علی نعمت اللهی از جمله این مقالات هستند.

همچنین مقالات «ابزارهای تحقق حکومت جهانی امام مهدی(عج) از منظر قرآن کریم» نوشته خانم معصومه ظهیری، سید حسن عابدیان و احمد مرادخانی؛ «تبیین چگونگی مواجهه صالحان با مرگ از منظر روایات تفسیری» به کوشش خانم اکرم سادات سیدی و «سیر تطور گزارش واقعه غدیر در متون تفسیری زیدیه» تألیف مریم قوجائی خامنه از دیگر مقالات مندرج در این شماره هستند.

فصلنامه علمی تخصصی «معارف اسلامی نامه جامعه» به صاحب امتیازی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها از سال ۱۳۸۳ با رویکرد فرهنگی- اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد و از زمستان سال ۱۳۹۳ با موافقت کمیسیون نشریات وزارت ارشاد و کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جمع نشریات علمی تخصصی در موضوع معارف اسلامی پیوست. این نشریه از زمستان ۱۳۹۸ با عنوان «فصلنامه مطالعات قرآنی نامه جامعه» در حوزه مطالعات تفسیری و علوم قرآنی، به صورت تخصصی مقالات پژوهشی را منتشر می‌سازد.

اساتید و پژوهشگران می‌توانند مقالات علمی خود را به سامانه نشریه به نشانی http://nj.jz.ac.ir ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های نشریه ۳۲۱۱۲۴۰۰ و ۳۲۱۱۲۳۴۲ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha