دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ض

حوزه / شهردار نجف اشرف، جمهوری اسلامی ایران را مرکز گسترش اسلام در سراسر دنیا دانست و تصریح کرد: به صورت کلی ایران و به صورت خاص کاشان در انتشار مذهب تشیع در تاریخ بسیار موثر بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمد رضا قنبری سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان جمعه شب گذشته با عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف اشرف و محسن عادل بقرالشام شهردار کوفه و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کردند.

سرپرست شهرداری کاشان در این دیداربه پیوند عمیق و تاریخی مردم ایران با مردم عراق اشاره کرد و ابراز داشت امیدواریم با تعاملات بیشتر پیوند مردم ایران با عراق بهتر و پویاتر از قبل شود.

وی به وجود موکب های دارالمومنین کاشان در جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و افزود: از مقامات عراقی انتظار داریم همکاری لازم را در ایجاد موکب های شهرستان کاشان در نجف اشرف داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز به قدمت ۸ هزار ساله کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: کاشان به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای صنعتی، گردشگری ایران محسوب می شود .

علی هاشمی طاهری تصریح کرد: با توجه به مذهبی بودن شهرهای نجف، کوفه و کربلا ما می توانیم یک مثلث مذهبی و گردشگری را با کاشان، قم و نجف برقرار کنیم .

عدی عبدالصاحب طویر الخالدی شهردار نجف اشرف نیز در این دیدار گفت: کاشان به عنوان یک شهر مذهبی و فرهنگی ضمن اینکه از میراث فرهنگی عمیق و معماری بسیار زیبایی برخوردار است در پیشرفت شهری و صنعتی نیز حائز اهمیت است.

شهردار نجف اشرف، جمهوری اسلامی ایران را مرکز گسترش اسلام در سراسر دنیا دانست و تصریح کرد: به صورت کلی ایران و به صورت خاص کاشان در انتشار مذهب تشیع در تاریخ بسیار موثر بوده اند.

وی حضور هیئت عراقی در ایران را بر اساس دعوت شهرداری اصفهان به منظور انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی اصفهان با نجف اشرف اعلام کرد و یادآور شد: شهرداری های عراق تفاوت هایی دارند به طوری که سازمان آتش نشانی در ایران زیر مجموعه شهرداری است ولی در عراق زیر مجموعه شهرداری نیست.

شهردار نجف اشرف برای حضور هیئت عراقی در مراسم قالیشویان فین کاشان در حرم حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) مشهداردهال در مهرماه سال جاری بنا به دعوت شهرداری کاشان اعلام آمادگی کرد.

وی بر لزوم عملی کردن تفاهم نامه خواهر خواندگی کاشان با استانداری نجف اشرف تأکید کرد و ابراز داشت : به دلیل حجم بسیار زیاد زائر در اربعین حسینی، استانداری نجف اشراف از حضور تیم خدمت رسان شهرداری کاشان به زائرین در این شهر استقبال می کند.

خانم عفت پدرام فر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نیز از آمادگی برپایی موکب فرهنگی بانوان مبلغه کاشان در شهر نجف خبرداد و افزود: انتظار داریم بانوان مبلغه شهر نجف اشرف به منظور تبادلات فرهنگی و مذهبی همکاری لازم را با بانوان مبلغه کاشانی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha