شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عابد حسین حسینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید عابد حسین حسینی گفت: قانون مدنی یکنواخت نه تنها یک جامعه بلکه همه هند اعم از هندوها، سیک ها، مسیحیان، جین ها، یهودیان، پارسیان و سایر اقلیت های کوچک که در هند زندگی می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسیلمین سید عابد حسین حسینی رئیس موسسه تحقیقاتی و قرآنی جامو کشمیر هند با ابراز نگرانی از قانون مدنی یکنواخت در هند بیان داشت: مردمی مرتبط با ادیان و تمدن مختلفی که از قرن ها در هند زندگی می کنند، تصویر متفاوتی به هند داده اند. و آن تصویر متفات باعث می شود که مردم سراسر جهان برای گردشگری به هند تشویق شوند. اما برخی از افراد نادان می خواهند قانونی را برای زشت کردن این تصویر زیبا از هند به اجرا دربیاورند و میان مردم هند اختلاف افکنی کنند که مورد توافق قرار نخواهد گرفت.

وی اظهار داشت: وقتی انسان با دقت به جهان نگاه می کند، انواع موجودات مختلف را اطراف خود می بینند و همه موجودات با رنگ های مختلف در زیبا کردن جهان با وجود تمام تفاوت ها نقش بسزایی دارند. حالا اگر کسی از تمام تفاوت هایش خسته شود و آنها را با یک رنگ نقاشی کند، مطمئنا زیبایی جهان باقی نخواهد ماند.

وی تاکید کرد: قانون مدنی یکنواخت فقط یک جامعه را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه همه هند را تحت تاثیر قرار می دهد. UCC نه تنها مسلمانان بلکه هندوها، سیک‌ها، مسیحیان، جینه‌ها، یهودیان، پارسی ها و سایر اقلیت های کوچک ساکن هند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

حجت الاسلام عابد حسینی خاطر نشان کرد: هر جامعه دارای یک روش خاص است که عبادات و مراسم ها از یکدیگر متفاوت هستند. تا حدودی، زندگی شخصی متفاوت است اما آزادی عمل به دین و شیوه زندگی اختصاصی در قانون اساسی هند تضمین شده است.

وی در پایان گفت: قانون اساسی که در آن ۹۹ درصد قوانین برای همه یکسان است، با اجرای قانون مدنی یکنواخت، مورد سوال قرار می گیرد. بنابراین، اکنون که برای انتقادات و پیشنهادات در مورد این قانون زمان مشخص کرده است همه افراد مخالفت خود را نسبت به این قانون به ثبت برسانند.

لازم به ذکر است که در هند ادیان و آداب و رسوم مختلفی وجود دارد و پیروان هر کدام از آنان در زندگی کردن طبق آیین و دین خود آزاد هستند اما اکنون اگر قانون مدنی یکنواخت به اجرا در آید، دیگران باید از این قانون پیروی کنند و دین خود را ترک کنند. بنابر این در این کشور مسلمانان مجبورند اموری مانند وصیت، ارث ازدواج و طلاق را بر خلاف دستورات دینی خود انجام دهند. «قانون مدنی یکنواخت» به وضوح قانونی متفاوت از قانون «حقوق شخصی مسلمانان» است. پس از اجرای آن دیگر جایی برای قانون «حقوق شخصی مسلمین» باقی نخواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha