شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ علی رحمه بحرین

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی رحمه امام جمعه منامه پایتخت بحرین بیکاری حوانان را خطری بزرگ دانست و مسئولان را به فراهم کردن اشتغال برای آنها فراخواند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی رحمه خطیب جمعه مسجد امام صادق (ع) الدراز واقع در غرب منامه پایتخت بحرین در خطبه جمعه ۲۶ خرداد با بیان اینکه جوانان که بخش مهمی از خانواده ها را تشکیل می‌دهند، زیر خط فقر در شرایط سخت اقتصادی و با چشم اندازی از آینده ناشناخته زندگی می‌کنند، از مسئولان خواست که نسبت به پذیرش آنها اقدام کرده و به زندگی آنها سر و سامان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمه گفت: خانه ها پر از جوانانی هستند که در تحصیل و آموزش شکست خورده، و در هیچ یک از مهارت های پیشه و کار تبحر ندارند و از خود و از اینکه جامعه آنها را از این بحران نجات دهد ناامید هستند و این خطری بزرگ، نتایج نگران کننده و آثار منفی را به همراه دارد.

وی از همگان خواست که برای جوانانی که فرصت را برای اصلاح شرایط زندگی خود از دست داده و از چشم انداز آینده‌ای با زندگی شایسته ناامید شده‌اند قبول مسئولیت کرده و هشدار داد: درصد این اقرادکم نیست و اکثر خانه ها بدون یک، دو یا سه نفر از این جوانان نیست و برخی خانه‌ها دارای پنج نفر و بیشتر هستند که منتظر رسیدن حقوق بازنشستگی محدود پدرشان هستند تا آن را خرج کنند.

شیخ علی رحمه خاطرنشان کرد: درمان جدی مشکل، ابتدا به کنترل کردن این جوانان، پذیرش، بازپروری و به تدریج وارد کردن آنها در مشاغل و کارهای مناسب بستگی دارد.

وی افزود: ملتی که دارای جوانانی آگاه، تحصیلکرده و پرتلاش است که از قدرت فکری، جسمی و زمانی خود در خودسازی، مهارت آموزی، آینده نگری، خدمت به کشور و نفع رساندن به مردم استفاده می‌کنند، یک ملت قوی و بالنده است. ملتی که دارای عناصر پیشرفت و ترقی است از سایر ملت های دیگر که همتشان در لهو و لعب و خوردن و خوابیدن است و از تعلیم وتعلم ناخرسند بوده و از کار و تلاش متنفرند و از خانواده فقیرشان توقع دارند که همه چیز را برای آنها فراهم کنند بدون اینکه به خودشان تکانی بدهند فاصله بسیار زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha