پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در دوره میثاق طلبگی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم بر لزوم هدفمندی و شجاعت و مدیر بودن طلاب در بخش های مختلف زندگی علمی و تبلیغی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در دوره میثاق طلبگی گفت: نان حلال پدر و نگاه پرمهر و محبت و سراسر ایمانی مادر، باعث می شود که انسان ها درانتخاب های خود راه بهتری برگزینند.

وی خطاب به طلاب حاضر در این دوره، افزود: امروز باید بدانیم که شما نوجوانان از دل این جامعه و از دل جامعه ای که می گویند نوجوانانش در معرض هزاران آسیب حقیقی و مجازی هستند راه خدمت به امام زمان(عج) را برگزیده اید که کاری بسیار ارزشمند است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان این که انسان با اندیشه اش بزرگ می شود، بیان کرد: حوزه جای مردان بزرگ است. طلاب باید این مسئله را جدی بگیرند. طلاب امروز از نظر روحی بزرگ می شوند. در جبهه چهارده و پانزده ساله هایی داشتیم که بسیار عالی بودند و اندیشه ای بزرگ داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یادآورشد: طلابی که در این میثاق شرکت کرده اند نوجوان پنجاه ساله هستند چون تصمیم گرفتند در مسیر سخت و بسیار با ارزش حضور پیدا کنند. ارزش انسان به قدر همت است. بسیاری از نوجوانانی که در این دوره شرکت کرده اند در سالهای آینده جزو مفاخر علمی کشور خواهند شد.

وی گفت: برخی از خروجی هایی که در سالهای پیش در مدارس شاهد حضور آنها بودیم به نخبگان کشور مبدل شده اند. امروز طلاب جوان می توانند به فریاد جامعه برسند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با ذکر این مطلب که از امروز باید برای آینده خود تصمیم بگیرید بیان کرد: وقتی عنوان طلبه روی جوانی می آید باید متخلق و ملتزم به یک سری اخلاق های خاص باشد. از جمله اینکه اول باید نماز اول وقت را به جا بیاورد، زیرا کل فامیل و دوستان و اطرافیان روی همه این رفتارهای شما نگاه خاص دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یادآورشد: بسیاری از طلاب قوی اگر اراده کنند در هر جایی می توانند مشغول به کار شوند، ولی حاضر نیستند که درس و تحقیق خود را کنار بگذارند.

وی گفت: طلاب باید در ابتدای کار خود شجاعت داشته باشند. شاگردانی که در گذشته زمین خورده اند به این دلیل است که ترسو بودند. طلبه باید بداند که به دیگرانی که می خواهند آنها را از مسیر خارج کنند به راحتی نه بگویند. طلاب جوان باید بدانند که منسوب به امام زمان(عج) و امام صادق(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم برنامه داشتن برای ادامه مسیر طلبگی گفت: قطعا طلبه، بدون برنامه ریزی به هیچ جا نمی رسند زیرا این مسیر پر از مسایل و کارهای متعدد است که هر کدام می تواند انسان را به خود مشغول کند. اگر طلب در این مسیر نتوانند خود را در مسیر درست قرار دهند و با برنامه ریزی منظم به کارهای خود برسند قطعا رشد آنها ناقص خواهند ماند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: سرمایه همه ما، عمر ما است. اگر این سرمایه را از دست بدهیم قطعا زندگی همراه با خوشبختی نخواهیم داشت. برای استفاده از وقت باید برنامه ریزی کامل داشته باشیم. باید قدرت داشته باشیم که هرچه که مانع ما است را کنار بگذاریم. یکی از چیزهایی که قاتل وقت جوانان است همین گوشی ها است. کشورهای غربی برای فرزندان خود این گوشی ها را ممنوع کرده اند. اگر کسی بخواهد دانشمند شود باید گوشی ها را کنترل کنند.

وی افزود: سواد رسانه امروز یکی از مهمترین نیازها است باید کاری کنیم که ما پیروز شویم نه گوشی بر ما غلبه کند. برای سرچ کردن باید بدانیم چه چیزی را در کجا سرچ می کنیم و در ادامه مسایل دیگر ما را در بر نگیرد.

وی گفت: باید به این فکر کنیم چه باید کنیم که عاقبت بخیر شویم. باید به این فکر کنیم که در یک سنی به علامه طباطبایی برسیم. یعنی باید بدانیم که علامه طباطبایی در این سنی که ما هستیم چه می کردند؟

وی افزود: مسئله بعدی توسل است. این مسیر قطعا بدون توسل بعید است که ما را به جایی برساند. توسل به اهل بیت(ع) و حضرت حجت(عج) امری بسیار مهم است. هر روز باید یک دقیقه با امام زمان(عج)حرف بزنیم.

وی گفت: طلاب باید با هیئت های مذهبی مانوس باشند، ولی نباید در این زمینه افراط و تفریط کنند. یکی از سفارشات مهم اهل بیت(ع) به ما، قرائت روزانه قرآن کریم است و طلاب نیز حتما هرروز باید التزام به قرائت قرآن داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha