چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب شیخ الازهر مصر خواستار حفاظت از مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی شد و بر پایان دادن به جنگ های پوچ که در منطقه عربی جریان دارد، تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر مصر خواستار حفاظت از مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی شد و بر پایان دادن به جنگ های پوچ که در منطقه عربی جریان دارد، تأکید کرد.

وی اشاره کرد: اگر تمدن امروزی ما و فرهنگ معاصر ما در انکار دین پا از حد فراتر نمی گذاشت و آن و آموزه هایش را پشت سر نمی انداخت، بحران هایی که بر سر انسان امروزی خیمه زده است، ممکن نبود که وجود داشته باشد و ما فقط می توانیم به گسترش هر چه بیشتر صلح و عشق در بین ملت ها ادامه دهیم.

شیخ الازهر با اشاره به اتهاماتی که به دین اسلام وارد می کنند، تاکید کرد: هر آنچه که علیه اسلام گفته می شود مبنی بر اینکه اسلام دین شمشیر و دین جنگ است، نه منصفانه است و نه علمی. از تاریخ بخواهید تا به شما بگوید که جنگ در اسلام یک امر استثنایی و ضرورتی برای دفاع از جان، خاک، شرف و ناموس است.

الطیب افزود: آنچه گفته می شود که اسلام مسئول پدیده تروریسم است، درست نیست و درست است که می گویند: اولین عامل پدیده تروریسم که اسلام قبل از دیگران از آن بریء است، سیاست های سلطه جهانی، فلسفه های مادی گرایی و آموزه های اقتصادی که قواعد اخلاقی را انکار می کنند، است.

وی ادامه داد: من در سخنرانی خود قصد نداشتم با شما در مورد اسلام صحبت کنم، بلکه قصد داشتم شما را به خاموش کردن جنگ های پوچی که در دهه های اخیر در منطقه ما و کشور ما ادامه دارد، دعوت کنم.

شیخ الازهر با تأکید بر اهمیت موضوع فلسطین گفت: من از مقدسات خود و شما در فلسطین و استکبار نیروی (اشغالگر اسرائیل) و ظلم ظالم صحبت می کنم و از سکوت جامعه بین المللی در قبال حقوق این مردم عمیقا متاسفم.

وی از شورای امنیت و جامعه بین‌الملل خواست تا هر چه زودتر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را تسریع بخشد و همچنین خواستار حفاظت از مسجد الاقصی از این تجاوزات روزانه هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha