پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ال

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم داشتن غیرت دینی در برابر هتک حرمت‌ها تأکید کرد و گفت: مسئولان علاوه بر غیرت دینی به هتک حرمت‌ها نسبت به احکام الهی و دینی نیز باید غیور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع)، اظهار داشت: از گزارشاتی که از منکرات و هتک حرمت‌ها در جلسه داده شد، متأسفم.

امام جمعه کاشان برلزوم داشتن غیرت دینی در برابر هتک حرمت‌ها تأکید کرد و گفت: مسئولان علاوه بر غیرت دینی، به هتک حرمت‌ها نسبت به احکام الهی و دینی نیز باید حساس باشند.

امام جمعه کاشان بر لزوم وقت گذاری بیشتر برای جلسات ستاد احیاء امر به معروف و مصوبات آن تأکید کرد و یادآور شد: باید صد در صد مصوبات ستاد احیاء اجرایی شود، اصلا قابل قبول نیست که تنها مقداری از مصوبات، اجرا شود، بلکه کلیه مصوبات باید اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه باید با ایمان به خدا آیات خدا را نیز باور کنیم، اظهار کرد: آیه «وَ ذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْری‌ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» اثر گذار است و سخن یک انسان دانشمند نیست، بلکه سخن خداوند متعال به عنوان خالق هستی و موجودات است.

امام جمعه کاشان، انجام تذکر لسانی در جهت اجرای امربه معروف و نهی از منکر از طریق پیامک‌های مخابرات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارسال پیامک، می‌تواند همانند تذکر لسانی توسط تک تک افراد جامعه باشد و گاهی می‌تواند همانند کارهای هنری انجام شود.

وی با بیان اینکه محتوای کارهای هنری توسط حوزه‌ علمیه و سازمان تبلیغات باید در اختیار سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کاشان قرار گیرد، اظهار کرد: از معاونت فرهنگی دفتر امام جمعه، می‌خواهم امور مساجد را در این زمینه فعال نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه نقش ادارات و بانک‌ها در اجرای امر به معروف و نهی از منکر مهم هستند، گفت: سازمان‌هایی که در معرض نگاه مردم هستند باید بیشتر مورد توجه ستاد احیا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای امر به معروف، علاوه بر اینکه شهرداری، باید اتوبوس‌ها را ساماندهی نماید، نهادهای امنیتی نیز ریشه‌ها را شناسایی و با آنها برخورد نمایند.

انتهای پیام. /

مسئولان نسبت به احکام الهی غیور باشند

مسئولان نسبت به احکام الهی غیور باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha