جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ضمن محکوم‌کردن افرادی که دم از جدایی دین از سیاست می‌زنند، گفت: دین و سیاست درهم‌تنیده و از هم جدا نیستند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در خصوص جدا نبودن دین از سیاست اظهار داشت: این جمله که دیانت ما عین سیاست ما است که از شهید مدرس نقل شده است یک مسئله واضح، آشکار، مسلم و قطعی است.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) خودشان در بسیاری از جنگ‌ها فرمانده لشکر بودند و در میدان نبرد حضور داشتند که نشان‌دهنده جدا نبودن دین از سیاست است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی افزود: علاوه بر این تشکیل حکومت اسلامی بعد از هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه اولین کاری بود که ایشان انجام دادند و بعد از آن با تشکیل لشکر در مقابل کفار داخلی و خارجی ایستادند.

وی با بیان این که دین و سیاست از هم جدا نیستند، گفت: امر به عدالت، جهاد و... همه مسائل سیاسی اسلام است و این که این دو را از هم تفکیک کنیم، صحیح نیست.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: دین و سیاست یکی است البته یک سری مسائل فردی است؛ مانند نمازخواندن، روزه‌گرفتن و... اما برای کارهای اجتماعی و... باید حکومت تشکیل دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha