یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگ قرآنی عصر

نهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی «عصر» در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر اعلام کرد: نهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگ قرآنی «عصر» از سی‌ام خرداد در مشهد مقدس آغاز به کار کرده و تا ۲ تیر ادامه دارد.

وی، رویکرد همایش نهم را تحلیل و جمع بندی عملیات جامعه فرهنگی قرآنی عصر و قرارگاه جلسات خانگی قرآن کریم یعنی پویش «ستاره‌های زمین» ماه مبارک رمضان گذشته را اعلام کرد و ادامه داد: خادمان قرآنی که امسال به صورت ویژه در سراسر کشور نسبت به برگزاری پویش و استفاده از ظرفیت های مختلف محیطی، محتوایی، مجازی، رسانه‌ای و ... در شهر و استان خودشان بهره بردند و منجر شد به اینکه پویش به عنوان یک حرکت فرهنگی قابل توجه و قابل اعتنا در سراسر کشور اجرا شود، میهمان همایش نهم هستند.

به گفته دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر، مدعوین همایش نسبت به عملکرد خودشان نقطه نظرات را مطرح خواهند کرد و نقاط قوت و نقاط ضعف بررسی شده و در گام بعدی نسبت به اقداماتی که پیش رو بایستی تا ماه رمضان آینده داشته باشیم که از دستاوردهای این پویش به نوعی محافظت بشود از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

حسینی اظهار کرد: با توجه به محوریت فعالیت های جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب بر تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد حرکت عمومی و به نوعی مطالعه اینکه چگونه می‌شود از ظرفیت های قرآنی کشور در ایجاد این حرکت عمومی استفاده کرد موضوع دیگری است که ان شاءالله در این همایش دنبال خواهد شد. بحث توانمندسازی و کارگاه هایی که در ارتباط با ظرفیت سازی و قدم های مربوط به این موضوع یکی دیگر از بخش های همایش است.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر افزود: به منظور پویایی جریان کنش‌گری و ظرفیت سازی جلسات خانگی قرآن «رویداد ایده پردازی جایزه عصر۳» در قالب موضوعاتی همچون دهه ولایت، ایام محرم و صفر، اربعین و دهه آخر صفر و با محوریت تبلیغی و ترویجی، کنشگری، آموزشی و تشکیل حلقه‌های جدید در این همایش برگزار شده و ایده های برتر مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • راضیه IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خداقوت بسیارعالی
  • جعفرایزدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    با سلام واحترام از تمامی دست اندرکاران جوامع قرآنی عصرخصوصاجناب آقای حسینی کمال تقدیروتشکررادارم.همچنین آرزوی موفقیت وتندرستی و بهروزی ازخداوند متعال خواستارم.
  • سیدجواد قاسمی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    خداوند رو قسم میدم به امام رضا که تمامی خادمان قرآن بویژه عزیزانی که در فعالیت‌های قرآنی مردمی جامعه‌ قرآنی عصر تلاش می‌کنند توفیقاتشان را روزافزون کند و در رسیدن به اهداف نورانیشان موفق بدارد. آمین