دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1093473
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
نشست بررسی موانع ازدواج در اردکان

به همت مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) نشست آسیب شناسی موانع و بررسی راهکارهای تسهیل در امر ازدواج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، نشست "رفع موانع ازدواج جوانان در سطح شهرستان اردکان" با حضور حجج الاسلام سید محمد حسینی پور و رضا مختاری سردفتران ازدواج شهرستان اردکان، خانم فاطمه ابراهیمیان مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و جمعی از اساتید و رابطین واسطه گری ازدواج در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد.

در این نشست خانم عسکریه در مورد تسهیل در امر ازدواج، راهکارهایی را در این موضوع بیان کرد و گفت: تشکیل موسسه بنیاد ازدواج مشکل از ارگانهای مختلف مرتبط با امور جوانان، فراخوان اجتماع دختران و پسران مجرد و ایجاد فضایی مناسب برای شنیدن صحبت های آنان یکی از راههایی است که با همکاری نهاد های مختلف بستری مناسب برای ازدواج آسان فراهم می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام حسینی پور و حجت الاسلام مختاری ضمن قدردانی از مبلغین و طلاب حوزه در امر ازدواج و واسطه گری، توقعات و انتظارات نامناسب جوانان را از موانع اصلی ازدواج بیان کردند و تشکیل قرارگاهی که همه فعالین زیر نظر یک مجموعه واحد برای پیوند آسمانی بین جوانان قدمی بردارند را راهگشا دانستند و همچنین بر نقش مراکز بهداشتی برای آگاهی سازی ومشاوره جوانان قبل ازدواج تاکید کردند.

خانم ابراهیمیان نیز در این نشست گفت: برخی سنت های غلط و متاسفانه رایج در مراسمات عروسی از جمله زیر لفظی، خلعتی و تغییر معیار ها و ملاک های خانواده و گاهی دختر و پسر برای انتخاب همسر از موانع بالا رفتن سن ازدواج شده است.

وی افزود: گروه تئاتر " خورشید کویر" مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اجرای نمایش "یه چای نبات" سعی کرد در قالب طنز علاوه بر بیان معیارهای صحیح در انتخاب، به رفع سنت ها و عادت غلط در مراسمات عروسی و عقد از جمله زیر لفظی و... بپردازد.

ابراهیمیان در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که دوره متوسطه دوم زمان مناسبی برای آشنایی دختران با ملاک های ازدواج است، انتظار می رود با حمایت آموزش وپرورش برای اجرای نمایش " یه چای نبات" زمینه آگاهی سازی دختران فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha