دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه

حوزه/ رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه ضمن قدردانی از خبرگزاری حوزه به دلیل ارائه پیشنهاد مبنی بر ورود حوزه علمیه در بحث کاهش آسیب های اجتماعی که بنا است مجتمع های شوق زندگی در استان ها آن را دنبال کنند، گفت: صادقانه از پیشنهاد خبرگزاری حوزه ممنون هستیم و قطعا در افتتاحیه دیگر مجتمع های شوق زندگی در سراسر کشور حوزه علمیه جزو ارکان اصلی آنان خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی هادی در حاشیه افتتاح مجتمع شوق زندگی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره اینکه چرا در بحث کاهش آسیب های اجتماعی که یکی از رسالت های روحانیون طرح هجرت، امین و حاشیه شهرها است نامی از حوزه علمیه در همکاری با مجتمع شوق زندگی نیست؟ در صورتی که ظرفیت های بسیاری در حوزه علمیه در این خصوص وجود دارد؟، اظهار کرد: نکته ای که بیان کردید کاملا درست است و ما از آن غفلت کرده ایم.

وی ادامه داد: در بحث شوق زندگی باید گفت که یک کار اجرایی است و مرتبط با دادستان، دادگستری و بهزیستی است؛ در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره به نهادهای حمایتی شده است و به کمک حل مسائل آسیب های اجتماعی، کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار می آیند؛ به نظر می رسد به دلیل اینکه گام اول برداشته می شود نهاد های حمایتی به ویژه مانند حوزه علمیه اگر خود آنان راغب هستند ما تاکید کنید هم در استان فارس و هم دیگر از همان ابتدا یکی از ارکان اصلی ورود حوزه های علمیه باشد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه همچنین ضمن قدردانی از خبرگزاری حوزه به دلیل ارائه پیشنهاد در خصوص ورود حوزه علمیه به مسائل کاهش آسیب های اجتماعی درطرح های شوق زندگی، خاطرنشان کرد: همین امروز پیشنهاد خبرگزاری حوزه را به رئیس کل دادگستری استان فارس ارائه خواهم داد تا همین در این استان عملیاتی شود و هم در استان مرکزی که پس از استان فارس شوق زندگی در آن افتتاح خواهد شد حوزه علمیه به عنوان ارکان اصلی در آن ورود کند.

وی گفت: در موضوعات مختلف نیز سعی شده است تفاهم نامه هایی که چند جانبه از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه با دادگستری وجود دارد، حوزه های علمیه ورود داشته باشد اما در خصوص شوق زندگی خود ما به آن توجه نداشتیم که واقعا صادقانه از پیشنهاد خبرگزاری حوزه ممنون هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha