شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1093699
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
اخبار کوتاه

حوزه/ اهدای کتاب و رنگ آمیزی کتابخانه به جای حبس، احداث مدرسه خیّرساز مرحومه فرخنده وقاری و انتخاب روحانی آبپخش به عنوان فعال جهادی کشور از مهمترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در رویداد ملی نهضت به مناسبت روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار سوره حوزه هنری تهران از حجت الاسلام رنجبر، روحانی مستقر در شهر آبپخش به عنوان فعال جهادی میدان تبلیغ تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات کشور و حسین شریعتمداری مدیر روزنامه کیهان هم حضور داشتند.

اهدای کتاب و رنگ آمیزی کتابخانه به جای حبس

به موجب تفاهم نامه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه های عمومی و در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مبنی بر صدور احکام فرهنگی جایگزین حبس، مجتبی سهرابی، قاضی شعبه اول دادگاه عمومی بخش شبانکاره استان بوشهر در اقدامی قابل تحسین در یکی از آرای خود به جای صدور حکم حبس برای دو متهم پرونده، این افراد را مکلف به اهداء دو جلد کتاب به کتابخانه عمومی شبانکاره و همچنین رنگ آمیزی بخش کودک این کتابخانه به مدت ۸۰ ساعت کرد.

این دو فرد از محکومین شکار و صید بدون مجوز حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده هستند.

مدرسه خیّرساز مرحومه فرخنده وقاری احداث می شود

صبح امروز با حضور خانواده نیک اندیش حسینی توافقنامه ساخت مدرسه مرحومه فرخنده وقاری در روستای شیخان ماری شهرستان دشتی به امضا رسید.

فتح اله مختاری معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر در این مراسم گفت: با توجه به فضای محدود و نیاز دانش آموزان روستای شیخیان ماری به همت خانواده خیّر حسینی این مدرسه احداث خواهد شد.

مختاری بیان کرد: این مدرسه در سه کلاس وزیربنای ۱۵۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد که به یاد مرحومه فرخنده وقاری مادر این خانواده خیّر نام گذاری می گردد.

وی افزود: باتوجه به درخواست خانواده نیک اندیش حسینی و حساسیت ایشان مبنی بر ساخت هرچه سریعتر این مدرسه بمنظور بهره مندی دانش آموزان این روستا، سعی می شود تا روند اداری و فنی آن سرعت یابد تا ۴۰ دانش آموز این روستا بتوانند در فضایی مطلوب تحصیل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha