دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش هفته قوه قضائیه در ارومیه

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: برای امر قضاء، قاضی باید مقدماتی داشته باشد مانند عدالت، علم و آگاهی، هوشیاری، رأفت و سایر موارد، اما در راس همه این خصوصیات مسئله تقوا و خداترسی است چرا که تقوا محور همه امور خصوصاً قضاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی قریشی امروز مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن ولایت دادگستری آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار دستگاه قضایی، اظهار داشت: کار دستگاه قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اجرای عدالت و احقاق حق می باشد که از کارهای اساسی و محوری است و اگر این امر مهم نباشد نظام جمهوری اسلامی نمی تواند به اهداف خود برسد چرا که اساس هستی بر محور عدالت در حال چرخش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: منصب قضاء و قضاوت ارزشمند و کار خطیری است و قطعاً حکم به عدالت اجر و پاداش زیادی در نزد خداوند دارد، زیرا بر حسب روایت بهترین مردم کسانی هستند که به حق قضاوت می کنند.

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به لوازم کار در عرصه قضاوت، بیان کرد: برای امر قضاء، قاضی باید مقدماتی داشته باشد مانند عدالت، علم و آگاهی، هوشیاری، رأفت و سایر موارد، اما در رأس همه این خصوصیات مسئله تقوا و خداترسی است چرا که تقوا محور همه امور خصوصاً قضاوت است.

تقوا و خدا ترسی لازمه قضاوت است

در ادامه این همایش ناصر عتباتی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عدالت خصوصاً شهید دکتر بهشتی و یاران با وفایش اظهار داشت: نقش بی نظیر و بی بدیل دستگاه قضایی در تولید و حفظ امنیت استان قابل تجلیل است و در سایه این اقدامات است که آذربایجان غربی، استان ممتاز در برقراری امنیت است.

وی افزود: تلاش دستگاه قضایی در این است که نقش آفرینی و تأثیرگذاری را به مانند همیشه با ورودهای به موقع و پشتیبانی های قضایی از نیروهای عمل کننده و صدور آراء قاطع و بازدارنده در تولید و حفظ امنیت ارتقاء بخشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: اگر امروز دستگاه قضایی به معنای واقعی ملجاء و پناهگاه مردم است به برکت نگاه مسئولانه و متعهدانه و کار جهادی تک تک کارکنان دستگاه قضایی، ادارات تابعه و نهادهای مرتبط در حوزه‌های مختلف است که نمی گذارند کار مردم زمین بماند.

وی اضافه کرد: دادگستری استان، ادارات تابعه و نهادهای مرتبط همه یک خانواده واحد هستند که در مسیر اجرای عدالت و احقاق حق گام برمی دارند.

عتباتی بیان داشت: ادارات تابعه و نهادهای مرتبط در زمینه های مختلفی همچون توجه به امر زندان و زندانیان، صیانت از حقوق عامه و بیت المال، مبارزه با مظاهر فساد چه درون دستگاهی و چه برون دستگاهی، ترویج فرهنگ صلح و سازش نقش خود را ایفا می کنند و حاصل عملکرد مثبت استان در تمامی حوزه در گرو همدلی و انسجام بین این مجموعه هاست

وی در پایان اظهار کرد: ما قدردان زحمات عزیزانی هستیم که با نگاه دلسوزانه و متعهدانه در راستای خدمت به مردم که جلب رضایت خداوند در آن است گام بر می دارند و یقیناً دعای خیر مردم ذخیره دنیا و آخرت آن عزیزان خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان هم ضمن خوشامدگویی با بیان اینکه کارکنان خدوم و پرتلاش مجموعه دستگاه قضایی همگی شایسته تشویق هستند، گزارشی از نحوه انتخاب کارکنان نمونه در کمیته تشویق ارائه نمود.

در پایان این آیین از کارکنان دادگستری استان و ادارات و نهادهای تابعه با تقدیم لوح تقدیر از سوی عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.

همچنین لوح تقدیر ارسالی دادستان کل کشور که به جهت تلاش‌های موثرو ارتقای میزان عملکرد دادگستری استان ارسال شده بود به رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اعطا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha