شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبد الوهاب حسین  بحرین

حوزه/ عبدالوهاب حسین سخنگوی جریان الوفاء الاسلامی بحرین گفت: استقلال در انتخاب ائمه جمعه و جماعت و محتوای گفتمان دینی حقی است تغییر ناپذیر.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبدالوهاب حسین سخنگوی جریان الوفاء الاسلامی بحرین گفت: استقلال در انتخاب ائمه جمعه و جماعت و محتوای گفتمان دینی حقی است تغییر ناپذیر و تثبیت آن منفعت بزرگی است که ما را متمایز کرد و تاوان آن را با خون خود پرداختیم.

عبدالوهاب بنیان گذار انقلاب، از پشت میله‌های زندان، طی بیانیه‌ای تأیید کرد که استقلال تنها راه حفظ دین است، بنابراین بدون آن به هیچ وجه حفظ نمی‌شود و این راهی برای جلب اعتماد مؤمنان و ایجاد احساس اطمینان و امنیت در دین و دنیای آن ها به شمار می رود.

وی در خصوص ادعای عدم ورود سیاست به فضای دینی، گفت: اسلام سبک زندگی همه جانبه است و سیاست جزء لاینفک و جداناپذیر آن است و جز شیطان و ظالم از آن جدا نمی شود.

سخنگوی جریان الوفاء الاسلامی بحرین افزود: یکی از شگفت‌انگیزترین چیزها دعوت برخی به حفظ قداست و طهارت گفتمان و منبر دینی با دور نگه داشتن آنها از سیاست است که گویی سیاست در فهم آنها زشت و پلیدی است. سپس برای حفظ وحدت صفوف و محبت ما را به پذیرش این سیاست دعوت می کنند که گویا گفتمان دینی، گفتمان کینه و تفرقه است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که پلیدی و خباثت و ناپاکی، تنها عامل فساد و بی عدالتی و تفرقه و تباهی است و به هیچ وجه دلیل و راهی به سوی حق، سعادت، عدالت، سازندگی، اصلاح، وحدت، برابری و سعادت نیست.

عبد الوهاب حسین همچنین خواستار رد سیاست به این معنا شد و به تلاش در جهت اصلاح آن بر اساس ارزش های والای اسلامی و احکام صحیح شرعی و جایگزینی آن با آنچه که برای ما و بشریت بهتر است، دعوت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ما و بقیه زندانیان و آزادگان در همین مسیر باقی خواهیم ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha