شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: ذلت امروز منافقین محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدیدها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام غروی امروز در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان با بیان این یکی از برکات به یاد خدا بودن این است که او ما را یاد خواهد کرد، اظهار داشت: نماز، وسیله تقرّب هر پرهیزگاری به خداوند است و باید آداب نماز از جمله طهارت ظاهری و باطنی را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای نماز سعی کنیم با حضور قلب وارد شویم و برای حضور قلب باید به این فکر باشیم که در محضر چه خدایی ایستاده و ضعف و ناچیزی خود را در نظر بیاوریم و عظمت خدا را در نظر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام غروی افزود: اثرات وضعی این نماز خاشعانه و خاضعانه زیاد است از جمله اینکه نماز به این صورت، سبب دوری انسان از فحشا و گناهان می‌شود.

وی در خطبه‌های دوم با اشاره به در پیش بودن روز عرفه اظهار داشت: رابطه روز عرفه و عید قربان، فقط تناوب و تقارب زمانی نیست، بلکه سیری معرفتی و ترتیب عرفان نظری و عرفان عملی است. عرفه، روز عرفان نظری و روز معرفة الله است. وقتی معرفة الله تحقق یافت، انسان مشتاق لقاءالله می‌شود و برای آن به عرفان عملی روی می‌آورد و از همه چیز و همه تعلقات خود می‌گذرد؛ لذا عید قربان، روز عرفان عملی و لقاءالله است.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: این‌که انسان هر لحظه متوجه خدای متعال باشد و دست نیاز تنها به درگاه خدا دراز کند؛ این افتخار بندگی و ارتباط مستمر با خداوند، باعث رشد و کمال انسان می‌شود. «افتقار الی الله» یعنی ارجاع همه‌ نیازها به‌سوی خدای متعال است و این افتقار، بی‌نیازی واقعی را به دنبال دارد. اینکه افتقار و انقطاع، اعظم مواهب الهی است، به این دلیل است که افتقار انسان را از مهلک‌ترین خطر معنوی یعنی عُجب نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: تقوا دروازه ورود به میدان تزکیه یعنی مبارزه با نفس و جهاد اکبر است. خداوند از مؤمنان خواسته برای رهایی از هواپرستی و نفس‌پرستی به خودسازی از طریق تقوا اقدام کنند تا زمینه تزکیه الهی برای آنان فراهم آید، بنابراین باید «پروا» کنیم تا بتوانیم «پرواز» کنیم.

حجت‌الاسلام غروی به شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از ایران امام خمینی (ره) وهفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این هفته باید قدردان زحمات خدمتگزاران مردم در این نهاد باشیم.

وی به درهم‌ریخته شدن اردوگاه مرگ منافقین در آلبانی اشاره کرد و گفت: روز سی‌ام خردادماه ۱۴۰۲ اردوگاه اشرف ۳ شاهد حمله پلیس آلبانی به لانه شیاطین منافق بود. این اقدام مهم درست در روز ۳۰ خرداد اتفاق افتاد؛ یعنی در سالروز اعلام رسمی آغاز حمله مسلحانه منافقین علیه نظام اسلامی در سال ۱۳۶۰ رویداد مزبور درس‌ها و عبرت‌های زیادی دارد که به آن اشاره می‌کنیم.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: سازمان جهنمی منافقین باسابقه ترور هزاران انسان بی‌گناه و پیشینه سیاه خیانت به مردم ایران و مشارکت در کشتار مردم عراق و نیز سازماندهی اغتشاشات سال‌های اخیر در ایران؛ از نمادهای بارز مزرعه تروریسم است.

وی افزود: این تعداد که از اردوگاه اشرف ۱ در دیاله عراق به اردوگاه اشرف ۲ در پایگاه لیبرتی بغداد (پایگاه آمریکایی‌ها) رانده شده بودند پس از اخراج از عراق به کشور آلبانی آمدند که اردوگاه اشرف ۳ نام گرفت. در این اردوگاه بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر از اعضای بی‌خاصیت و ازکارافتاده منافقین که نوعاً در دهه ششم عمر خود به سر می‌بردند در سه نوبت صبح و عصر و شب به شکل شبانه‌روزی با صدها دستگاه رایانه و با جعل هزاران اکانت دروغین اقدام به جعل خبر و گزارش و کامنت‌گذاری در فضای مجازی بودند و با ترفندهای مختلف جنگ رسانه‌ای درصدد پرشمار جلوه‌دادن تعداد ضدانقلاب بودند که از روز ۳۰ خرداد تاکنون که دستگاه‌های آنها توسط پلیس آلبانی ضبط شد و دسترسی‌هایشان محدود گردید تعداد بارگذاری اخبار دروغ بر علیه ایران عزیز، حدود ۴۹ درصد کاهش‌یافته است.

حجت‌الاسلام غروی با بیان این که این رویداد مهم درس‌ها و عبرت‌های زیادی را با خود دارد، تصریح کرد: نخست اینکه این اتفاق، محصول قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و توان نظام در غلبه بر تهدیدها است. بازدارندگی که پس از غلبه ملت ایران در بزرگ‌ترین جنگ ترکیبی جهانی در پاییز سال گذشته، خود را نشان داد و جهان را بااقتدار بی‌مانند ایران انقلابی روبرو کرد.

وی افزود: پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و در عرصه دیپلماسی بیش از هر چیز مرهون بصیرت الهی مردم صبور و شکور ایران و هدایت‌های امام جامعه اسلامی و هماهنگی قوای سه‌گانه و اقتدار بی‌نظیر نیروهای مسلح است که کشورها و دولت‌هایی را که تا ۸ ماه قبل

خود را در کنار دشمنان ایران می‌دانستند و با آنان عکس یادگاری می‌گرفتند و شبکه‌های ماهواره‌ای مزدور را حمایت می‌کردند؛ امروز مجبور شده‌اند قدرت ملی و عظمت ایران قوی را بپذیرند و با واقعیت‌هایی که چندان هم باب‌طبعشان نیست کنار بیایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha