دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم افتتاحیه دوره تابستانه حفظ ۵جزء قرآن کریم

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره تابستانه حفظ ۵جزء قرآن کریم مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) صبح امروز با حضور پرشور دانش آموزان دختر۱۲ سال به بالا و علاقه مند به حفظ قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاحیه دوره تابستانه حفظ ۵جزء قرآن کریم موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) امروز با حضورپرشور دانش آموزان دختر۱۲ سال به بالا و علاقه مند به حفظ قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام سید مرتضی حائری طبسی مسئول کتابخانه خطی مرحوم حائری طبسی دراین مراسم در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه حفظ قرآن و جایگاه والای حافظان و حاملان قرآن پرداخت و گفت: طبق آیات قرآن کریم روز قیامت خدای متعال حجت ارائه خواهد داد و هیچ کسی علیه خدا نمی تواند حجت و بهانه برای ترک واجبات یا انجام محرمات بیاورد.

وی افزود: امروزه شما دختران که در این مؤسسه نورانی پذیرفته شده اید و مایل به حفظ قرآن کریم هستید برای بقیه حجت هستید و خدای متعال به شماها افتخار می کند و این چقدر لذت بخش و مقام بالایی است که خداوند متعال به کسی افتخار کند و او را برای بقیه حجت قرار دهد.

حجت الاسلام حائری طبسی خاطرنشان ساخت: قرآنی که قراراست ما به جان و دل بسپاریم کلام خداوند متعال است و نورانیتی ایجاد می کند که همه زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

سخنران این مراسم افزود: حقیقتا امروزه کار حفظ قرآن کریم یک جهاد بزرگ است، شما حافظ قرآن می شوید و این کتاب الهی نیز راه مستقیم و نورانی سعادت را به شما نشان خواهد داد لذا باید شکرگزار خدای متعال باشید و قدر این فرصت و نعمت بزرگ خدمتگزاری به قرآن کریم را بدانید.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) طبق حدیث شریف ثقلین دو امانت گرانبها در اختیار ما قرار داده است، قرآن کریم و عترت و با تمسک به این دو امانت گرانبهاست که سعادت دنیا و آخرت انسان تامین می شود و شما بحمدلله این توفیق را یافته اید که خادم قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت باشید چرا که تمسک به این دو ثقل نورانی انسان را در ردیف نخست قرار می دهد و ضامن سعادت و نجات انسان خواهد بود.

حجت الاسلام حائری طبسی در قسمت پایانی سخنان خود در توصیه هایی به دختران نوجوان قرآنی گفت: مطمئنا همه شما در اقوام و دوستان وآشنایانتان مورد توجه هستید لذا باید بسیار دقت کنید که نگاهتان و رفتارتان تنها مورد پسند خدای متعال باشد و به معنای حقیقی کلمه قرآنی باشد و بدانید که راهی که در آن قدم برداشته اید بهترین راه است و مسیرتان به سعادت دنیا و آخرت ختم می شود لذا مشکلات و سختی ها شما را از حفظ قرآن کریم باز ندارد.

وی افزود: سعی کنید همواره با وضو باشید، برای امام زمان(عج) بسیار دعا کنید و سعی کنید رابطه اتان با آن حضرت را روز به روز تقویت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha