دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ |۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 10, 2024
کد خبر: 1093993
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
ساوه

حوزه/ چهارمین جلسه دوره آموزشی دانش و روش زندگی برتر در موسسه آموزش عالی ریحانة‌الرسول (س) ساوه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز چهارمین جلسه دوره آموزشی دانش و روش زندگی برتر با حضور حجت الاسلام ابوطالب فرهادی کارشناس مرکز مشاوره سماح در مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد .

حجت الاسلام فرهادی در چهارمین جلسه از دومین دوره بهار عمر بیان کرد: یکی از تکنیک های ارتباط با فرزندان تعامل فیزیکی و کلامی با آنان می باشد که لازم است والدین در نوازش فیزیکی و کلامی به صورت واقعی، صادقانه، خالصانه و بدون زیاده روی عمل نمایند.

وی در ادامه افزود: در تعامل مثبت فیزیکی و کلامی، رفتارهای مثبت فرزندان توصیف شود و توصیف رفتار مثبت به اندازه باشد و روزانه سه بار از فرزندان تشکر گردد، زیرا تشکر موجب تثبیت رفتار مطلوب در آنها خواهد شد.

کارشناس مرکز مشاوره سماح در بیان راهکارهای چشم پوشی از خطای فرزندان، گفت: والدین باید در مقابل رفتار نامناسب فرزندان رفتار مناسب داشته باشند و در مقابل مشکلاتی که اصلا قابل چشم پوشی نیستند، چشم پوشی نکرده و خشم خود را به صورت ساده بروز داده و چند گام را در این مرحله از جمله؛ توصیف رفتار نامناسب فرزند، تأثیر رفتار فرزند بر روی والدین که موجب ناراحتی والدین شده، بیان تمام احساسات والدین از رفتار نامناسب فرزند، و انتظار شنیدن توضیحات فرزند پیرامون علت رفتار نامناسب خود؛ رعایت نمایند.

فرهادی در پایان به تکنیک جعبه خوبی ها اشاره و تصریح کرد: در تکنیک جعبه خوبی ها، روزی سه ویژگی مثبت و رفتار خوب فرزند را نوشته و تا ۴۰ روز ادامه دهند و هر روز سه ویژگی و رفتار مثبت جدید نوشته و فرزند تشویق شود واز نوجوانان خواسته شود خودشان نیز تکنیک جعبه خوبی ها را انجام دهند.

تکنیک های ارتباط با فرزندان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha