شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه باید مصرف برق اماکن مذهبی به‌ویژه در بحث روشنایی، سرمایشی و گرمایشی مدیریت شود، گفت: لزومی ندارد برای مراسمات روزانه و عادی، کل چراغ‌ها ونورافکن‌ها و سایر منابع نوری و همه تجهیزات سرمایشی و تأمین آب گرم روشن شوند، بلکه میزان روشنایی یا سرمایش را باید متناسب با اندازه مکان و میزان جمعیت موجود تنظیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم مصرف بهینه انرژی در اماکن مذهبی، اظهار داشت: در سطح استان نزدیک ۱۵۰۰ مسجد، تکیه، حسنیه، مهدیه و مکان مذهبی و ۱۳۲ امامزاده وجود دارد که در حدود ۵۰ درصد آن‌ها در ایام مختلف سال فعال هستند و باید مصرف برق آن‌ها به‌ویژه در بحث روشنایی، سرمایشی و گرمایشی مدیریت شود تا هم از اسراف جلوگیری شده و هم منابع ملی بیهوده هدر نرود.

وی افزود: از هیات امنا و متصدیان اداره اماکن مذهبی استان می‌خواهیم با توجه به تمهیدات دولت برای کاهش مصارف انرژی و ورود به فصل تابستان، مصرف برق اماکن مذهبی را با مدیریت بهینه و نظارت مستمر، حداقل به نصف ایام عادی کاهش دهند تا کمتر شاهد قطع برق و بروز مشکلات آن باشیم.

حجت الاسلام کرمی گفت: لزومی ندارد برای مراسمات روزانه و عادی، کل چراغ‌ها ونورافکن‌ها و سایر منابع نوری و همه تجهیزات سرمایشی و تأمین آب گرم روشن شوند، بلکه میزان روشنایی یا سرمایش را باید متناسب با اندازه مکان و میزان جمعیت موجود تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه متصدیان اماکن متبرکه باید پیشقدم دوری از اسراف و مصرف بیش از حد باشند، خاطرنشان کرد: نفت، گاز، آب و برق منابع ملی و امانت خداوند در دستان ما هستند که باید برای آیندگان نیز باقی بمانند و لذا مصرف ما در حد استاندارد و الگوی مصرف تعیین شده ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha