یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با سرپرست دانشگاه فرهنگیان

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دانشگاه فرهنگیان را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: همانگونه که سایر نهادهای انقلابی در حفظ انقلاب اسلامی نقش دارند، دانشگاه فرهنگیان نیز در عرصه تعلیم و تربیت افراد با ایمان و انقلابی، نقش داشته و مسئولیت تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در دیدار سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: مقوله تعلیم و تربیت، مقوله بسیار مهمی در فرهنگ اسلامی است و اساساً فلسفه بعثت انبیاء که پرورش انسان‌های کمال یافته بوده، بر مبنای تعلیم و تربیت جریان داشته است و امروز این وظیفه بر عهده ماست.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان که همان تربیت معلم سابق است، مولود انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و همانگونه که سایر نهادهای انقلابی در حفظ انقلاب اسلامی نقش دارند، دانشگاه فرهنگیان نیز در عرصه تعلیم و تربیت افراد با ایمان و انقلابی، نقش داشته و مسئولیت تربیت نسل آینده کشور را بر عهده دارد.

امام جمعه قم با اشاره به فرار و نشیب‌هایی که دانشگاه فرهنگیان از ابتدای تأسیس با آن مواجه بوده است، گفت: این دانشگاه افت و خیزهایی داشته و از اینکه احساس می‌کنیم، حرکتی نو و جانی تازه در آن به جریان افتاده است، خوشحالیم؛ اما هر کاری الزامات خاص خود را می‌طلبد و برای دست‌یابی به اهداف تأسیس این دانشگاه، باید راه رسیدن به این اهداف نیز مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اساتید و اعضای هیئت علمی، مدیران اجرایی، دانشجویان و برنامه‌های محتوایی را مهم‌ترین امور، در تربیت معلمان تأثیر گذار، ارزیابی کرد و اظهار داشت: در خصوص اساتید و اعضای هیئت علمی، باید افرادی جذب شوند که هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاق و رفتار، در طراز دانشگاه فرهنگیان باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری -مد ظله العالی- استاد را مهم‌تر از متن و محتوا معرفی کردند؛ چرا که اگر استاد به متن باور نداشته باشد، مطالب مد نظر خود را به دانشجویان آموزش می‌دهد، بنابراین باید از اساتیدی استفاده کنید که وقت دانشجو را صرف محتوایی بکند که در آینده او تأثیر مثبت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: راجع به دانشجویان که معلمان آینده هستند نیز، باید علاوه بر اینکه با دقت گزینش می‌شوند، به گونه‌ای آموزش ببینند که توانایی پاسخگویی به شبهات دانش آموزان خود را داشته باشند؛ چرا که فضای جامعه امروز با روزی که تربیت معلم شکل گرفت بسیار متفاوت است و معلمان با شبهات زیادی مواجه هستند.

وی تقویت امکانات آموزشی، به منظور تقویت بنیه علمی دانشجویان را سبب ارتقاء سطح دانشگاه عنوان کرد و افزود: باید سطح دانشگاه فرهنگیان را به حدی افزایش دهید که دیگران آرزوی حضور در این دانشگاه را داشته باشند.

دانشگاه فرهنگیان، ارتباط خود را با حوزه علمیه تقویت کند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود، خواستار تقویت ارتباط دانشگاه فرهنگیان با حوزه‌های علمیه شد و ابراز داشت: هم حوزه علمیه باید با دانشگاه ارتباط بیشتری برقرار کند و از ظرفیت دانشگاه در مسائل مختلف استفاده کند، هم دانشگاه باید ارتباط خود را با حوزه علمیه تقویت کند.

وی همچنین با اشاره به درگذشت حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وی را عالمی پرتلاش، خستگی ناپذیر و بی‌ادعا توصیف کرد و او را یکی از یاران و دوستان قدیمی خود خواند.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، دکتر سعید غیاثی، گزارشی از وضعیت، اقدامات و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha