شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نشست ائمه جمعه استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما می‌خواهیم با تلاش حقوقی و قانونیِ دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی منافقان را به این مملکت برگردانیم تا آن‌ها سزای عمل خود را ببینند که چندین هزار نفر را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، البته نسل منافقان در حال انقراض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در نشست ماهانه ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر محمودآباد نمونه برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: امام باقر (ع) فرمودند کسی که خدا را آنطور که شایسته اوست عبادت کند خـداوند بیش از آنچه آرزو وکفایت اوست به او می‌دهد، این فرمایش امام (ع) در محیط پر مشغله و پر دغدغه‌ای که شما دارید بسیار تماشایی است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دهه امامت و ولایت به هر مسلمانی ارتباط دارد، پیامبر (ص) در روز غدیر فرمودند شاهدان به غایبان برسانند و پدران و مادران نسل به نسل این موضوع را به فرزندانشان برسانند، بنابراین بحث ولایت چیزی نیست که کسی بخواهد خودش را از آن کنار بکشد. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خط مقدم جریان غدیر و امامت و رهبری هر مسئله در هر جایی بر عهده ائمه جمعه است که ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد بتوانیم کاری کنیم در این دهه ولایت و این بین‌الحرمین معنوی مردم معرفت جدی‌تری نسبت به بحث امامت و ولایت و حتی نظام امامت در عصر غیبت پیدا کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: همان‌هایی که قبلاً منافقان را مهمان کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌کردند، امروز در هماهنگی با جمهوری اسلامی به بساط منافقان حمله کردند، برخی از آن‌ها کشته شدند و برخی نیز دستگیر شدند، این راه ادامه دارد، ما می‌خواهیم با تلاش حقوقی و قانونیِ دست‌اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی منافقان را به این مملکت برگردانیم تا آن‌ها سزای عمل خود را ببینند که چندین هزار نفر را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، البته نسل منافقان در حال انقراض است.

وی خاطرنشان کرد: منافقان یک زمانی در کوچه و خیابان‌های شهرهای ما حکومت می‌کردند، در ادامه در به در و آواره شدند، خداوند در آیه ۱۱۳ سوره هود می‌فرماید "به کسانی که ستم کرده‌اند متمایل نشوید که آتش دوزخ به شما می‌رسد و در برابر خدا برای شما دوستانی نخواهد بود و سرانجام یاری نخواهید شد".

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: خداوند راجع به منافقان در آیه ۱۸ سوره بقره فرمود چشم‌های منافقان این آیات را ندید و نفهمیدند، اکنون هم در حال انقراض هستند، کار به جایی رسیده همان کشوری که میزبان این‌ها بود دیگر تحملشان نمی‌کند، آمریکا که از آن‌ها حمایت می‌کرد، علیرغم اینکه همیشه نمک همدیگر را خورده‌اند و همیشه منافقان به آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها تکیه کرده‌اند، امروز حتی همان‌ها هم آمده‌اند خودشان را از منافقان کنار کشیده و تبرئه کرده‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران در وضعیت بسیار مقتدرانه‌ای قرار دارد، امروز ما نرفته‌ایم با کشورهای دیگر مذاکره کنیم بلکه آن‌ها آماده شده‌اند به ما بگویند شما چه خواسته‌ای دارید؟ الان آن‌ها به حرمت موشک‌های ما حرف‌هایمان را می‌شنوند. امروز آمریکا مجبور شده رفتارش را با ما تغییر بدهد، دولت عربستان مجبور شده شرایطش را تغییر بدهد، این‌ها از کجا آمده است؟ وضعیت منافقان را ببینید که به چه بیچارگی افتاده‌اند، این‌ها همه لطف خداست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب نیز علیرغم گلایه‌هایی که داریم، در گزارش‌های کشوری می‌بینیم که قزوین جزو سه استان برتر کشور از نظر پاکی است، چنان که در امر به معروف و نهی از منکر نیز پیش از این می‌گفتند ما استان آخر هستیم، خوشبختانه اقدامات جدی صورت گرفت و اکنون از نظر فعالیت‌های این حوزه جدی به عنوان استان ششم هستیم، یعنی یک جهش جدی در این حوزه رخ داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در اغلب مناطق در فصل دروی محصولات کشاورزی قرار داریم، با توجه به قرار گرفتن در این فصل، لازم است در خطبه‌های نماز جمعه موضوع مهم زکات یادآوری شود، اگر یک دکمه لباس ما مشمول زکات و خمس باشد و زکات و خمس را پرداخت نکنیم، نماز ما زیر سؤال می‌رود، این‌ها را به مردم بگویید.

وی تأکید کرد: تلاش کنید با همت بیشتر این موضوع را بیش از گذشته جا بیندازید، علی‌الخصوص بیان احادیث خیلی روی دل مردم تأثیر می‌گذارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: صرفه‌جویی در همه مسائل سفارش شده است، علی‌الخصوص در این ایام در مصرف آب و برق باید به‌صورت ویژه صرفه‌جویی کرد، این‌ها را به مردم سفارش کنید.

امام جمعه قزوین یادآور شد: دستگاه قضا عنوان می‌کند که شورای حل اختلاف جلوگیری کرده که کار بیش از ۹۰ هزار پرونده به دادگاه کشیده شود، کار این‌ها بهتر از دادگاه‌ها است، چون دادگاه ممکن است حکمی را صادر کند که موجب نزاع‌های بعدی شود اما در شورای حل اختلاف ماجراها به صلح و سازش می‌انجامند، این برکات بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: هر کدام از ما همت بیشتری کنیم و در مناطق خودمان کاری کنیم که حل اختلافات با پدری ائمه جمعه اتفاق بیفتد، این جزو اصلی‌ترین رسالت‌های ماست، البته این منافات ندارد که اگر لازم بود به یک منطقه‌ای در صورت نیاز چند قاضی هم اضافه شوند اما پیشگیری بهتر از درمان است، شما اگر برخی مسائل را مدیریت کنید اصلاً اختلافی به وجود نمی‌آید که بخواهید نیازمند تعداد قضات بیشتری باشید.

نسل گروهک منافقین در حال انقراض است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha