یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با بیان اینکه از دولت انتظار فعالیت جدی‌تری در عرصه فرهنگ داریم، گفت: وزیر کشور فردی دغدغه‌مند است و نسبت به مسایل فرهنگی حساسیت خاصی دارد و لذا امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در این حوزه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی شهرستان نهاوند، با تأکید بر اینکه در مناطق مختلف نیازمند بررسی مسایل و آمایش فرهنگی هستیم، اظهار داشت: مدیریت فرهنگی باید مبتنی بر جمعیت و اولویت‌های هر منطقه باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانع در این مسیر نباید باعث ناامیدی ما شود، خاطرنشان کرد: تلاش فعالان فرهنگی نهاوند به لحاظ تجربه، دغدغه مندی و نگرانی قابل تقدیر است، اما لازم است که در این عرصه نسبت به آمایش فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه اگر نیروهای در میدان، اطلاعات فرهنگی کافی را نداشته باشند نمی‌توان انتظار دسترسی به اهداف موجود را داشت، گفت: سند فرهنگی استان با حضور رییس جمهور رونمایی شد و در آن ۵ اولویت اصلی مد نظر قرار گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت انسجام و همراهی فعالان فرهنگی با یکدیگر، خاطرنشان کرد: لازم است تا این کنار هم نشستن‌ها جدی گرفته شود و بدانیم که با این جلسات می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تقدیر از خدمات و تلاش‌های حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند، یادآور شد: از آنجایی که دفاتر ائمه جمعه هیچ بودجه فرهنگی ندارند، بنابراین برای فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همراهی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی در مناطق مختلف با ائمه جمعه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نقش امام جمعه راهبری فرهنگی است، اظهار کرد: این جمع در اهداف دارای وحدت و هدف اصلی آنها نیز خدمت به اسلام است و حتی جمهوری اسلامی نیز ابزاری برای تحقق آرمان‌های الهی است، اما در این بین وجود اختلاف سلیقه‌ها امری عادی است.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و متولیان فرهنگی باید ویژگی‌های نسل جدید را درک کنند، اظهار کرد: نیازمند فضایی هستیم تا بانوان و نسل جوانمان بتوانند انرژی خود را به راحتی تخلیه کنند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه از دولت انتظار فعالیت جدی‌تری در عرصه فرهنگ داریم، گفت: وزیر کشور فردی دغدغه‌مند است و نسبت به مسایل فرهنگی حساسیت خاصی دارد و لذا امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha