شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با تأکید بر ضرورت همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی و هیئت‌های مذهبی در برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا، گفت: برگزاری هر چه‌بهتر این هنر مردمی نیازمند مشارکت و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امروز در آیین رونمایی از پوستر فراخوان سوگواره ملی هنری عاشورا با اشاره به اهمیت هنر عاشورا، گفت: این هنر اصیل نباید درگذر زمان کمرنگ و یا به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: در این راستا لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی و هیئت‌های مذهبی برای برگزاری شایسته سوگواره ملی هنری عاشورا به‌عنوان هنری اصیل و با قدمت بالا پای‌کار آمده و برای برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد مذهبی و مردمی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری اضافه کرد: البته در اصل متولی برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما مساعدت وهم افزایی تمام افراد، دستگاه‌های اداری و اجرایی و هیئت‌های مذهبی سبب برگزاری شایسته این رویداد هنری، مذهبی و مردمی می‌شود.

وی تأسیس موزه هنر تعزیه را یکی از نیازهای استان برشمرد و تأکید کرد: با توجه به قدمت و اصالت این هنر مردمی و مذهبی در استان تأسیس موزه‌ای با موضوع تعزیه و نسخ خطی در استان یکی از نیازهای مهم استان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری ادامه داد: محرم و عاشورا یک فرصت بی‌بدیل برای تک‌تک ما به شمار می‌رود و تمامی فرهنگ‌ها و هنرها مانند فرهنگ ظلم‌ستیزی، هنر تعزیه، هنر معماری و روضه‌خوانی برخاسته از دل محرم و عاشورا است.

وی با تأکید بر اهمیت محرم و عاشورا و روحیه ظلم‌ستیزی، تصریح کرد: روحیه و فرهنگ ظلم‌ستیزی نتیجه توجه به محرم و عاشورا است و تا پایان عالم هستی مسئله‌ای به اهمیت کربلا وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا، گفت: برگزاری این رویداد مذهبی و مردمی فرصت مناسبی برای شناساندن و معرفی هنرمندان و نسخ خطی هنر اصیل سوگواره در استان است.

گفتنی است؛ سوگواره ملی هنری عاشورا با رویکرد تعزیه ۱۷ تا ۲۰ مرداد در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود و دبیرخانه سوگواره ملی هنری تعزیه در دو بخش اصلی ویژه رقابتی و کارگاهی و بخش جنبی شامل عکس و کتیبه و پرچم آثار هنرمندان را دریافت می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این سوگواره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس گرفته و یا به سایت roydadnkn.ir و khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha