شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

امام جمعه اهواز تقویت بنیه اعتقادی و اتخاذ راهبرد فعال به جای انفعال را تأکید کرد و گفت: برای حضور بانوان در نماز جماعت مساجد فرهنگ سازی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، رئیس و کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در این دیدار به حدیثی از امام محمدباقر(ع) اشاره و گفت: این امام بزرگوار در این بیان می فرمایند "لا یَکونُ العَبدُ عالِما حَتّی لا یَکونَ حاسِدا لِمَن فَوقَهُ، و لا مُحَقِّرا لِمَن دونَهُ، بنده عالم نشود مگر آنگاه که به بالادست خود حسادت نورزد و پایین دست خود را تحقیر نکند.

وی افزود: حسادت به نوعی اعتراض به خداوند متعال است که چرا به شخص دیگری آن امتیاز و استعداد و جایگاه را بخشیده و مرا محروم کرده است؟

امام جمعه اهواز از مجموعه فعالیت ها و تلاش های دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر کرد و بیان داشت: بحمدالله این مجموعه همواره پرتلاش در میدان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به تلاش علمای بزرگ در دوره های مختلف در دفاع از تشیع و به ویژه گسترش شیعه اشاره کرد و گفت: این گسترش مرهون مجاهدت های طولانی علما است که با استفاده از منابع عامه به اثبات حقانیت شیعه و عقاید شیعه پرداختند.

وی تقویت بنیه اعتقادی و اتخاذ راهبرد فعال به جای انفعال را تأکید کرد و بیان داشت: ما نباید بیشتر دفاع کنیم بلکه همچون علمای بزرگ باید در صدد گسترش تشیع باشیم؛ وقتی جوان ما با فرهنگ ناب شیعه آشنا شد واکسینه می شود و دیگر نقشه های دشمن به جایی نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اهتمام ویژه به موضوع خانواده را خواستار شد و بیان کرد: تغییر سبک زندگی و ایجاد برخی تکلیف ها موجب شده تا وضعیت طلاق در کشور در سال های اول ازدواج بالا برود.

وی افزود: برنامه‌ریزی جدی برای بخش خواهران انجام شود و همچنان که برای برادران برنامه اجرا می کنید برای خواهران نیز برنامه داشته باشید، زیر اینها هستند که نسل آینده را تربیت می کنند. برای حضور بانوان در نماز جماعت مساجد فرهنگ سازی کنید.

امام جمعه اهواز به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید در این حوزه سرمایه گذاری ویژه کرد، زیرا نسل آینده ما در بخش زیادی از وقت روزانه خود در اختیار آموزش و پرورش هستند از این رو باید نسبت به دانشگاه فرهنگیان اهتمام ویژه داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، توحید را کلیدی ترین محور اعتقادات دانست و بر تقویت این بخش از اعتقادات که اثر مستقیم در زندگی اجتماعی دارد تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: باید حتما از فعالیت بازخورد میدانی گرفته شود که چه مقدار اثرگذار بوده و به موفقیت رسیده است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمد دبیری فرد ضمن تشکر از تشکیل این جلسه، بیان داشت: رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی از عملکرد محوری به حل مسأله حرکت کرد و امسال به سمت چرخه حکمرانی در حل مسئله خواهد بود.

وی افزود: عمده فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان در سه محور برنامه ریزی شده است، بخش اول تحکیم مبانی اعتقادی و نقد فرق انحرافی است و در بخش دوم موضوع خانواده و تحکیم نظام خانواده پیگیری می شود و در سومین بخش به جهاد تبیین و کارآمدی نظام اسلامی پرداخته می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha