یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1094605
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
جلسه نقد کتاب تشکیلات شهید بهشتی

 حوزه/ به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی  نشست نقد و بررسی «تشکیلات بهشتی» که به موضوع، پیرامون زندگی و فعالیت‌های شهید بهشتی پرداخته است با حضور نویسنده و فعالان حوزه کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز در آیین معرفی، خوانش، نقد و بررسی کتاب «تشکیلات بهشتی» ضمن تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲تن از یارانش، اظهار داشت: دین اسلام، دینی چند بعدی است، اسلام دارای وجه بسیار مهمی همچون بُعد تشکیلاتی است.

وی با اشاره به اینکه نقطه عطف و ارزشمند تفکر و نظام تشکیلاتی، هدایت انسان به سوی بهشت و رستگاری او است، ادامه داد: قطعا خروجی این کتاب می‌تواند به درک صحیحی از کار تشکیلاتی و انقلابی به سبک شهید بهشتی منجر شود، با توجه به اینکه شهید بهشتی از بنیان گذاران و تاثیرگذاران شکل‌گیری انقلاب بودند.

حجت الاسلام سبزیان تأکید کرد: امروز احزاب، گروه‌ها و طبق نظریه رهبر معظم انقلاب، هسته‌های مقاومت نیازمند یادگیری فنون کار تشکیلاتی هستند و کتاب حاضر می‌تواند این نیاز اساسی را برطرف کند.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی، گفت: شهدای ما به‌ویژه شهدای انقلاب و محراب، سرمایه‌های اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

محسن ذوالفقاری نویسنده کتاب «تشکیلات بهشتی» نیز در خصوص انگیزه نگارش این کتاب، گفت: هنگامی که قصد شروع برخی از فعالیت‌های فرهنگی را در مساجد شهرک غرب تهران داشتم، از یکی از فعالان فرهنگی درخواست کمک کردم و وی شرط یاری خود را خوانش کتاب «حزب جمهوری اسلامی» اثر شهید بهشتی، عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این کتاب را مطالعه کردم و پس از آن به مطالعه دیگر آثار شهید بهشتی پرداختم، کتاب‌هایی که همچون شخصیت ایشان به واقع مظلوم واقع شده‌اند.

وی یادآور شد: به جرأت می‌توان گفت آثار شهید بهشتی برای شروع و انجام فعالیت‌های تشکیلاتی یک منبع و مرجع بسیار قوی و موثر است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه تجربه خوانش آثار شهید بهشتی، استفاده از آنان در محافل و تشویق دوستان، انگیزه اصلی نگارش این کتاب شد، گفت: نقطه قوت کتاب «تشکیلات بهشتی» در این است که تمامی مطالب آن برگرفته از سخنان شهید بهشتی است.

وی با اشاره به چاپ جدید کتاب، خاطرنشان کرد: در ویراست جدید کتاب، بسیاری از نظریه‌ها و سخنان شهید بهشتی گنجانده شده که در هیچ کتابی وجود ندارد و به واسطه اسناد و مدارک به آن دست پیدا کرده‌ام.

کتاب «تشکیلات بهشتی، نظرات تشکیلاتی شهید آیت‌الله بهشتی» اثر در سال ۱۴۰۰ توسط نشر معارف در ۲۸۰ صفحه به چاپ رسیده است.

همچنین در پایان از پوستر مسابقه کتابخوانی «تشکیلات بهشتی» بر اساس کتاب معرفی شده نیز رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha