شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1094623
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
شورای اقامه نماز

حوزه / رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی، اختلاس، ارتشاء و وضعیت حجاب و عفاف که در جامعه به‌وجود آمده، همه ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، مرادعلی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در شورای اقامه نماز این استان با تقدیر از اهتمام دستگاه‌های فعال در برگزاری فریضه واجب و الهی نماز، اظهار داشت: انتظار می‌رود طبق آیات قرآن، نمازهای جماعت به ویژه در ادارات و دستگاه‌ها جدی گرفته و باشکوه برگزار شود.

آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با وجود آنکه ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف بودند تا اطلاعات خود در خصوص فریضه نماز در سامانه "سجاده" بارگزاری کنند، اما متاسفانه ۱۸ دستگاه تاکنون این کار را انجام ندادند و لذا موجب شد تا امتیاز استان از یک هزار به ۶۰۸ کاهش پیدا کند.

وی با تأکیدی بر لزوم توجه به برپایی نماز در دین مبین اسلام، یادآور شد: توجه به فریضه نماز، بهترین برنامه فرهنگی برای دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان است.

پیوند تصریح کرد: یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه فرهنگی اختصاص داده شده که در این خصوص شورایی تشکیل و نسبت به هزینه کرد این اعتبار برنامه‌ریزی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ایجاد طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های دولت بود و راه و شهرسازی نیز متولی این پروژه است که توصیه می‌کنیم ساخت مساجد در واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توسط این اداره کل به خوبی دیده شود.

آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد

پیوند، خواستار بررسی وضعیت نماز در ادارات شد و اظهار کرد: بررسی و گزارش شود که نماز در کدام یک از ادارات به خوبی برگزار شده و در کدام یک از ادارات رضایت بخش و مطلوب نبوده.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر بررسی وضعیت اقامه نماز در ادارات، ضروری است این مهم نیز بررسی شود که آیا با کمبود روحانی برای برگزاری نماز جماعت در ادارات مواجه هستیم یا خیر؟

آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد

حجت الاسلام رضا قاسمی رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست اظهار کرد: جلسات ستاد اقامه نماز باید هر سه ماه یکبار در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار و راهکار لازم پیرامون ترویج فرهنگ نماز در این جلسان ارائه شود.

حجت الاسلام قاسمی عنوان کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی، اختلاس، ارتشاء و وضعیت حجاب و عفاف که در جامعه به‌وجود آمده، همه ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز و ترویج آن، راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و در امان ماندن از آنچه که جامعه را تهدید می‌کند است، چرا که به واسطه نماز، معنویات در جامعه افزایش و از فساد و فحشا دور می‌شود.

آسیب‌های اجتماعی، ریشه در ترک نماز و فراموشی این فریضه الهی دارد

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اینکه برای ترویج این فریضه الهی جلسات متعددی با دستگاه‌ها برگزار شد، گفت: از مسئولان انتظار است در خصوص نماز اراده قوی داشته باشند.

در این نشست اعضا گزارشی از وضعیت اقامه نماز در دستگاه‌ها ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی در رابطه با ترویج نماز پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha