دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دعای عرفه

حجت الاسلام کاظم لو گفت: روز عرفه روز دعا و خواستن است و دعا کلید گفت‌وگو با خدا و عامل رشد و تربیت انسان است.

حجت الاسلام کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت روز عرفه و تبریک عید قربان، گفت: روز عرفه روز دعا و خواستن است. دعا کلید گفتگو با خدا و عامل رشد و تربیت انسان است.

وی افزود: انسان مومن باید شرایط استجابت دعا و موانع آن را بداند و دعا را همراه ایمان و عمل صالح و با حالت تضرع انجام دهد، یعنی همان خواسته ای که از درون میخواهد در بیرون هم آن را از خدا مسئلت کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین با اشاره به بخشی از آیه ۵۶ سوره اعراف «وَادْعُوهُ خَوْفًا وَ طَمَعًا»، خاطرنشان کرد: انسان باید امیدوار باشد ضمن اینکه دل از خوف الهی نیز نباید خالی کند، زیرا مومن در خوف و رجا بندگی میکند.

استاد حوزه افزود: در دعا از أسماء خدا کمک بگیریم. حضرت حق در قرآن کریم (۱۸۰ / اعراف) فرمودند «وَ لِلهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنی فَادْعُوهُ بِها»؛ در روایتی از امام صادق (علیه السلام) در مورد اسماء حسنی سؤال شد، ایشان فرمودند: «به خدا قسم این اسماء ما اهل البیت (علیهم السلام) هستیم»، لذا بهترین واسطه برای اجابت توسل به اهل بیت می باشد .

حجت الاسلام کاظم لو گناه، ظلم و لقمه حرام را سد راه گفت‌وگو با خدا بیان کرد و گفت: انجام این موانع حال عبادت را از انسان می گیرد و مانع استجابت دعا می شود .

وی تصریح کرد: در روز عرفه در راس حوائج، فرج نورانی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و سلامتی رهبری عزیز را از خداوند متعال مسئلت کنیم و همانگونه که از خدا درخواست بخشش داریم خود نیز حقوقی را که بر گردن دیگران داریم ببخشیم تا بخشیده شویم. أَمِیرُ اَلْمُؤْمِنِینَ(ع) به نوف فرمود: یَا نَوْفُ اِرْحَمْ تُرْحَمْ.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha