شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: بیانیه‌های فرقه‌ای فتنه‌انگیز از سوی یکی از شخصیت‌های بغداد در حالی صادر شد که گریه و عزاداری امام حسین (علیه ‌السلام) را به سخره می‌گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی گفت: بیانیه‌های فرقه‌ای فتنه‌انگیز از سوی یکی از شخصیت‌های بغداد در حالی صادر شد که گریه و عزاداری امام حسین (علیه ‌السلام) را به سخره می‌گرفت و میلیون‌ها شیعه اهل بیت (علیهم السلام) را مورد تمسخر قرار می داد.

وی افزود: گریه و سینه زدن برای امام حسین علیه السلام، آن گونه که این فردا فرقه گرا ادعا می کند، خرافه نیست، امام حسین (علیه السلام) گذشته، حال و آینده است و امت اسلام با امام حسین (علیه السلام) باقی است.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: ما هوشیارتر هستیم و وارد جنگ و درگیری های فرقه ای نمی شویم و موضع گیری این مرد نیازمند تصمیم قضایی شجاعانه است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیان داشت: همه بدانند که شیعیان امام حسین (علیه السلام) هرگز از امام حسین (ع) دست نمی کشند و ایشان را رها نمی کنند.

وی در خصوص اصلاح قانون عفو عمومی گفت:پیش نویس اصلاحیه قانون عفو عمومی نباید پروژه ای برای سازش با تروریسم باشد، زیرا هر کسی که برای کشتار ملّت ما، برنامه ریزی، کمک و اقدام کرد، تروریست است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص انتخابات گفت: دولت عراق تصمیم گرفته است که انتخابات در ۱۸ دسامبر سال جاری برگزار شود، اما شنیده ها حاکی از آن است که نماینده سازمان ملل در تلاش است تا انتخابات به جز کردستان به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد: این اگر درست باشد دخالت در امور عراق محسوب می شود، ما کشوری مستقل هستیم، حریم خصوصی خود را داریم و هیچ دخالت خارجی را نمی پذیریم.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در مورد هدیه ۱۲ میلیون دلاری آمریکا به عراق برای گسترش آموزش همجنس گرایی در وزارتخانه ها و برنامه های درسی ما، گفت: این موضوع نقض اراده الهی تلقی می شود و وزارتخانه های ذیربط ما باید مراقب این پروژه خطرناک آمریکایی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین (ع)