دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد حظیره

حوزه/ امام جمعه اردکان یکی از خدمت‌های مهم شهید بهشتی را برملا سازی چهره نفاق در کشور عنوان کرد و گفت: مردم منافقان را نمی‌شناختند، تبلیغات سوء منافقان و هجمه‌های رسانه‌ای از طریق تریبون و رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، بسیاری از مردم پیرو امام و انقلاب را به انحراف کشیده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، روز گذشته مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور اقشار مختلف مردم، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، روحانیون، رئیس کل دادگستری، استاندار، فرمانده سپاه الغدیر و جمعی از مسئولان در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر امام‌جمعه اردکان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان، اظهار داشت: یکی از ملاک‌های برتری ما در عالم پس از دنیا، خدمت به خلق و گره‌گشایی از کار مردم است.

حجت‌الاسلام شاکر ادامه داد: در دنیای فعلی رتبه‌ها به سابقه کاری، مدرک تحصیلی، تجربه و هنرهای ظاهری بستگی دارد، اما در آخرت ملاک برتری متفاوت است.

وی افزود: داشتن روحیه دلسوزی برای حل مشکل مردم یکی دیگر از ملاک‌هایی است که یک مسئول در عالم دیگر به واسطه آن به برتری دست می‌یابد.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه شهدا درجات متفاوتی دارند، گفت: بزرگان ما نقل کرده‌اند که ۲ عامل در ترفیع درجه و تفاوت درجه شهدا تأثیر دارد، که می‌توانیم با این ۲ عامل به درجه شهدا دست یابیم، اول اندازه علم، ایمان، فقاهت و معرفتی است که یک شهید به دست آورده، که بی‌تردید شهدای محراب و شهدای عالم، فقیه، مجتهد و اسلام‌شناس ما درجه بالاتری از سایر شهدا دارند.

وی دومین عاملی که باعث می‌شود یک شهید فضیلت بیشتری پیدا کند را تأثیر خون شهید در آبیاری درخت اسلام عنوان کرد و یادآور شد: شهادت یعنی فدا کردن همه هستی در راه دین خدا، هر شهیدی خونش بیشتر در ترویج دین خدا، در هدایت و جذب مردم به دین خدا تأثیر بگذارد، قطعاً مقام آن شهید بالاتر است.

حجت الاسلام شاکر یکی از خدمت‌های مهم شهید بهشتی را برملا سازی چهره نفاق در کشور عنوان کرد و گفت: مردم منافقان را نمی‌شناختند، تبلیغات سوء منافقان و هجمه‌های رسانه‌ای از طریق تریبون و رسانه‌هایی که در اختیار داشتند، بسیاری از مردم پیرو امام و انقلاب را به انحراف کشیده بود.

وی ادامه داد: مردم پس از حادثه ۷ تیر، یک پله از نظر سیاسی و از نظر ایمان و باور انقلابی ارتقاء پیدا کردند، بنابراین قطعاً مقام و فضیلت شهید بهشتی مقام بالاتری است.

امام‌جمعه اردکان اظهار کرد: شهید بهشتی به‌واسطه جامعیت شخصیت، الگوی واقعی برای همه نسل‌ها شد که بعد از گذشت ۴۲ سال هنوز محبوبیت بالایی در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: حقیقتاً اگر شهید بهشتی رئیس‌جمهور می‌شد، کشور ما پرواز می‌کرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha