شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام سقایت

حوزه / امام جمعه موقت قشم گفت: از اثرات عبادت، آرامش در زندگی و امیدواری است که انسان با خدای خود راز و نیاز می‌کند که اگر در مسیر اشتباه بوده برگردد و دنبال ترک آن و در راه الهی قرار گیرد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جاسم سقایت امام جمعه موقت شهرستان قشم امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: بنده مخلص خدا، حضرت ابراهیم(ع) در چنین روزی در معرض یک آزمایش بزرگ قرار گرفت و سربلند از آن بیرون آمد.

وی با بیان اینکه عبادت و بندگی دو شکل عام و خاص دارد، افزود: عبادت خاص همان انجام واجبات مانند نماز و روزه و سایر عبادات در زمان خاص خود است که ثواب خود را دارد و عبادت عام نیز آن است که انسان هر عملی و قدمی را برای رضایت و خشنودی و تقرب به خدای متعال انجام دهد و کسب روزی حلال از این دسته عبادت محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سقایت عنوان کرد: عبادت و بندگی خدای رحمان برای انسان فوائدی به ارمغان می‌آورد که نخست سلامتی جسم است، یعنی خداوند به شما خوردن و آشامیدن روزی حلال و پاکیزه را عنایت می‌کند.

وی اظهار کرد: از دیگر اثرات عبادت، آرامش در زندگی و امیدواری است که انسان با خدای خود راز و نیاز می‌کند که اگر در مسیر اشتباه بوده برگردد و دنبال ترک آن و در راه الهی قرار گیرد.

امام جمعه موقت قشم گفت: در بین مسلمانان روزهایی به‌عنوان ایام الله وجود دارد که از اهمیت آنها سخن به میان آمده، که نخست روز جمعه و بعد از آن عید فطر که ماه بندگی است و سومین آن نیز عید قربان به‌عنوان عید تحکیم است.

حجت‌الاسلام سقایت، خاطرنشان کرد: اما در بین این ایام الله، عید اکبر، عید غدیر غم است که سفارش زیادی از جانب ائمه هدی شده که این عید را زنده نگه دارید و مختص به شیعه نیست بلکه تمام مسلمانان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha