سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام سقایت

حوزه / حجت الاسلام سقایت گفت: امام کاظم (ع) در پاسخ به سوال هشام که گفت خشم چیست؟ فرمودند، هر بدی از خشم سرچشمه می‌گیرد که انسان به هر گناه و آلودگی دست می‌زند و یکی از حربه‌های شیطان که انسان را به سمت تاریکی می‌کشاند، خشم است.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جاسم سقایت استاد مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم، امروز در درس اخلاق در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است، سه چیز باعث تکمیل ایمان می‌شود، اول کسی که به هنگام خشم از دایره حق تجاوز نکند، دوم شخصی که هنگام خشنودی از باطل پرهیز کند و سوم فردی که به هنگام قدرت، گذشت کند.

وی افزود: خشم هیجانی در انسان به‌وجود می‌آورد، مانند حس انتقام جویی، که آدمی در برابر آن باید مراقبت کند.

استاد مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) قشم، با بیان اینکه خشم مثبت و منفی داریم، ادامه داد: موارد خشم صحیح برای احقاق حق و جلب رضایت الهی است، مانند داستان حضرت موسی(ع) در بازگشت از مأموریت الهی که دید قومش، گوساله پرست شده‌اند و آن حضرت بر قوم خویش خشم گرفت.

حجت‌الاسلام سقایت عنوان کرد: امام کاظم (ع) در پاسخ به سؤال هشام که گفت خشم چیست؟ فرمودند، هر بدی از خشم سرچشمه می‌گیرد که انسان به هر گناه و آلودگی دست می‌زند و یکی از حربه‌های شیطان که انسان را به سمت تاریکی می‌کشاند، خشم است.

وی اظهار کرد: بخشش و گذشت در این دنیا برای انسان‌ها سود است و رضای خدای را به دنبال دارد، انسان باید برای رضای خدا قدم بردارد تا لطف خدا نصیبش شود.

۳۱۳/۶۵

هر بدی در عالم از خشم سرچشمه می‌گیرد

هر بدی در عالم از خشم سرچشمه می‌گیرد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha