دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اهانت به قرآن کریم در بیانیه ای تأکید کرد: رفتارهای غیر عقلانی و غیر انسانی در اهانت به قرآن هرگز نمی تواند ضرر و خسارتی را به اسلام وارد کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد در بیانیه ای تأکید کرد: رفتارهای غیر عقلانی و غیر انسانی در اهانت به قرآن هرگز نمی تواند ضرر و خسارتی را به اسلام وارد کند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَیٰ

هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی. بگو: راهی که خدا بنماید به یقین راه حق تنها همان است (سوره بقره، آیه ۱۲۰)

دنیای امروز شاهد حضور عده ای است که در ظاهر مدعی فرهنگ و تمدن اجتماعی و اخلاقی هستند اما در حقیقت بی فرهنگ ترین ها به شمار می آیند که حتی الفبای فرهنگ و تمدن را نیز نمی شناسند!

همین رفتار منافقانه بی فرهنگان مدعی فرهنگ سبب شده است که هر از چند گاهی خبر کار زشت و ناپسند سوزاندن کتاب فرهنگ زندگی بشر یعنی قرآن کریم به گوش برسد و قلوب همه مسلمانان بلکه همه موحدان را به درد می آورد.

چرا برخی انسان‌ها به جایی می رسند که با وجود اینکه مدعی حقوق بشر و مبارزه با تبعیض نژادی و همه امتیازات غیر عقلانی هستند، اما کتابی آسمانی که همیشه منادی مساوات و برابری و عدالت همه انسان‌ها است و فقط عامل برتری را اخلاق و پاکی می داند را در برابر چشمان جهان بسوزانند؟!

این گونه رفتارها به ما می آموزد که امروز دنیا به رغم پیشرفت های مادی، اما شاهد حرکت های جاهلی و حکایت گر بی فرهنگی و دوری از تمدن است. قرآن سوزی در حقیقت اقدام انسان‌ها به سوزاندن کتاب تمدن انسانی و الهی است!

از این مهم تر باید به این نکته اشاره کرد، که برخی جاهلانه و یا از روی دشمنی این کار را می کنند و دیگران که ادعای حکمرانی بر دنیا را دارند، در مقابل، سکوت مرگباری بر حنجره های آنان حاکم می شود که گویا از آغاز زبانِ گفتنِ حقیقت را نداشته اند!

اما مسلمانان در تاریخ به اثبات رسانده اند که همیشه به سایر ادیان و مذاهب و کتاب‌های مقدس و آسمانی احترام می گذاشتند و با پیروان آنان نیز اهل تعامل و همزیستی بوده اند.

بی شک دست مرموز دشمن و استکبار جهانی در پشت‌پرده این حرکت شوم قرار دارد که برای جبران شکست‌های مکرر خود در برابر اسلام و قرآن این‌بار می خواهد از خود اقتداری نشان دهد اما پر واضح است که این راه بن بست است و هر کسی که راه دشمنی با اسلام را پیموده، در نهایت موجب هلاکت و نابودی خود شده است اما اسلام و قرآن همیشه زنده بوده و خواهد بود و هر روز در حال مشاهده احترام بیشتر مردم دنیا به دین اسلام و قرآن عظیم هستیم.

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ضمن محکومیت این حرکت شوم، غیر عقلانی و غیر انسانی اعلام می دارد که همه بدانید این رفتارها هرگز نمی تواند ضرر و خسارتی را به اسلام وارد کند بلکه با گذشت زمان بر قوت اسلام در دنیا خواهد افزود.

به امید آن‌روز که این کارهای دور از تمدن انسانیت موجب فضاحت دشمنان شود و سربلندی را برای اسلام تداوم بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha