شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1095299
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کتابدار مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری گفت: فرهنگ محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی، اهمیت دادن به مسئله مطالعه است.

خانم رویا نصیری، کتابدار مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری از برگزاری چندین خوانش کتاب توسط طلاب در طول سال تحصیلی به صورت مستمر خبر داد و اظهار کرد: برنامه خوانش کتاب با هدف فرهنگ سازی و فراگیری عادت به مطالعه منظم و روزانه به صورتی که انس و عادت به مطالعه کتاب در تمام مراحل زندگی طلاب نهادینه شود، برگزار گردید، تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت های کارگزاران فرهنگی باشد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی، اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان و طلاب است.

نصیری در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها راه‌های متفاوتی برای جذب مخاطب به امر مطالعه دارند، در خوانش کتاب انتخاب موضوع، نویسنده، مترجم و گوینده دارای اهمیت است؛ گوینده در امر خوانش باید مسلط باشد تا مخاطب را با شنیدن لحن یکنواخت و بی‌روح، خسته و کسل نکند بلکه با مهارت کافی بتواند لذت خوب و درست خواندن را به دیگران منتقل کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha