شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ در جلسه مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی و معاون فرهنگی اوقاف استان راه های تقویت همکاری های این دو نهاد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مجید آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی با حجت الاسلام وحدت مشهوری معاون فرهنگی اوقاف استان دیدار و گفت و گو کرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به رابطه نماز و سنت حسنه وقف، گفت: نماز و سنت حسنه وقف در مفهوم جدای از هم هستند ولی در مصداق در یک جا جمع می شوند، مسجد در زمین هایی که اهل ایمان وقف می کنند ساخته می شود، و مومنین برای اقامه نماز در مسجد جمع می شوند.

وی با بیان ضرورت ایجاد نماز خانه ها و مساجد در شهرها و جاده ها، افزود: ستاد اقامه نماز و اوقاف باید با توجیه واقف ها، برگزاری همایش ها و هماهنگی با ادارات مربوطه تلاش کنند، تا مشکلی در ساخت و نگهداری، مساجد و نماز خانه های بین راهی نداشته باشیم.

حجت الاسلام مشهوری، معاون فرهنگی اوقاف استان هم با اشاره به ظرفیت های اوقاف و امور خیریه در بحث فرهنگ سازی، گفت: در نظر داریم با همکاری ستاد اقامه نماز همایشی تحت عنوان “وقف و نماز” برای ائمه جماعات مساجد و ادارات برگزار کنیم، تا با استفاده از ظرفیت های تبلیغ مبلغان عزیز قدمی در فرهنگ سازی وقف برای نماز برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha