دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: : به دنبال هویت‌بخشی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالان این عرصه هستیم که در این راستا اقدامات خوبی در استان آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام کمال الدین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای مساجد تبریز و استان در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: بهره‌مندی از این ظرفیت بالقوه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های کاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوره جدید، خاطرنشان کرد: به دنبال هویت‌بخشی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و فعالان این عرصه هستیم که در این راستا اقدامات خوبی در استان آذربایجان‌شرقی طی ماه‌های گذشته صورت گرفته است.

حجت الاسلام خداداده، با اشاره به اینکه امروز دستگاه‌های فرهنگی نظام، به موضوع مهم بازگشت به مسجد اعتقاد دارند، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هم‌افزایی با همه این دستگاه‌ها را مورد توجه ویژه قرار داده و در این راستا نگاه تعاملی با تمامی نهادها دارد.

وی تصریح کرد: کانون‌های مساجد آن نگاه تحولی در پیشخوان فرهنگی دولت مبنی بر حضور نمایندگی فرهنگ و هنر در مساجد را با همکاری برادران بسیج فراهم کرده و نشاط لازم را برای جوانان در مساجد ایجاد کرده‌اند.

محمد حسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست، خاطرنشان کرد: برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان طی ماه‌های اخیر پُر رونق، پُر نشاط و همراه با پویایی و خلاقیت برگزار می‌شود که نشان از تحرک این نهاد مسجدی و مردمی در دوران جدید مدیریت دارد.

وی با اشاره به تعامل گسترده ستاد فهما استان و اداره کل ارشاد اسلامی، گفت: آماده تعامل حداکثری با برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان هستیم و از هرگونه فعالیت مردمی در راستای مردمی سازی این فعالیت‌ها حمایت خواهد شد.

بلاغی با اشاره به برنامه‌های ستاد فهما استان در شهرستان‌های مختلف، یادآور شد: این ستاد طی ماه‌های اخیر با برنامه‌های مختلف توانسته بحث عدالت فرهنگی را در سراسر استان محقق نماید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha