دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی علامه سید محمد حسین طبا طبایی با آیت الله اعرافی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم ترسیم بسته سیر مطالعاتی اندیشه علامه طباطبایی تصریح و تأکید نمود: کتابچه مکتوب و نرم افزار هوشمند مبتنی بر اندیشه علامه طباطبایی و سیمای جامع و کامل از ایشان تدوین و همچنین مسابقات علمی راقی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در سومین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی علامه محمد حسین طباطبایی، اهتمام مرکزیت ایران در تقویت مباحث علمی و دانشی فقه و فلسفه اسلامی را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت هویت سازی دینی در برپایی بزرگداشت علما تأکید نمود و یادآور شد: علمای آذربایجان معمار فکر و اندیشه حوزه علمیه قم و نجف هستند؛ به گونه‌ای که معماران بزرگ سیاست، حکمت، معرفت، فقه و اصول حوزه را می توان علمای این دیار دانست.

وی بر اهمیت بهره گیری از منویات مراجع معظم تقلید در این کنگره تاکید نمود و توجه به خدمات علامه طباطبایی در حوزه دین و معارف الهی، نقش ایشان در جایگاه دانشی حوزه های علمیه، و همچنین بر لزوم ورود قدرتمند و منسجم به میدان قوی پاسخ به شبهات تاکید نمود و ابراز داشت: تولید ادبیات قوی که بتواند شبهه را ذوب نماید، مهمترین رسالت اندیشه ای حوزه های علمیه است.

وی فعال تر سازی مشارکت حوزه علمیه تهران و مجموعه های دانشگاهی تهران در برگزاری کنگره بین المللی علامه طباطبایی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: بهره مندی از ظرفیت ارزشمند استان های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان و اردبیل در برپایی بزرگداشت علامه طباطبایی در تبریز باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر لزوم ترسیم بسته سیر مطالعاتی اندیشه علامه طباطبایی تصریح و تأکید نمود:کتابچه مکتوب و نرم افزار هوشمند مبتنی بر اندیشه علامه طباطبایی و سیمای جامع و کامل تدوین و همچنین مسابقات علمی راقی برگزار شود. هم سیره علمی، عملی، روحی، معنوی و عرفانی و اخلاقی ایشان که از عرصه اندیشه اشراب می گردد به خوبی معرفی گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha