شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت:توهین و آتش زدن قرآن کریم در سوئد این مهم را به ما می‌رساند که اسلام روز به روز در حال تسخیر قلوب انسان‌ها در جهان است و همین امر زمینه‌ای برای ترس و واهمه سکولاریسم شده است.

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان با اشاره به عمل ضدانسانی و ضددینی دولت سوئد در حمایت و مدیریت جبهه اسلام ستیز در موضوع قرآن سوزی در مسجد مسلمانان شهر استکهلم این کشور، اظهار داشت: توهین و آتش زدن قرآن که با مدیریت این دولت انجام شد، خود نمونه بارز دروغ بودن آزادی ادیان و آزادی فردی و اجتماعی در بحث دین مداری است.

امام جمعه موقت سنندج گفت: تأسف‌بار است در دولتی همانند سوئد که خود را طلایه‌دار آزادی می‌داند این گونه به مقدسات بیش از ۲ میلیارد مسلمان به راحتی توهین می‌شود، زیرا بی‌گمان اگر سردمداران سوئد نخواهند، هرگز کسی نمی‌تواند به ساحت قرآن این گونه اهانت کند.

وی افزود: دولت سوئد و دیگر کشورهای غربی در سالیان اخیر به‌صورت مستقیم ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند و این خود نشان از استیصال فکری و عقیدتی آنان دارد.

ماموستا راستی بیان کرد: البته ناگفته نماند این دست از حرکات دین ستیزانه و اسلام ستیزانه به نوعی فرافکنی غربی‌ها و اروپایی‌ها در مقابل گسترش روز افزون اسلام است.

امام جمعه موقت سنندج، یادآور شد: همگی خوب به یاد داریم که در دهه ۶۰ چگونه سلمان رشدی ملحد با نوشتن کتاب آیات شیطانی، مقدسات اسلام را زیر سوال برد که آن روز این عمل ننگین را با حمایت غربی‌ها به ویژه انگلستان انجام داد و امروز نیز می‌بینیم که یک جبهه بزرگ علیه اسلام و معنویت در اروپا و آمریکا شکل گرفته، ولی شک نداریم که فرجام این جبهه باطل علیه اسلام چیزی جز شکست نخواهد بود.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: این توهین و آتش زدن قرآن کریم این مهم را به ما می‌رساند که اسلام روز به روز در حال تسخیر قلوب انسان‌ها در جهان است و همین امر زمینه‌ای برای ترس و واهمه سکولاریسم شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha