یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
زائران غیرایرانی

حوزه/ مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از جزئیات برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ویژه زائران عرب و اردو زبان به مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید محمد ذوالفقاری اظهار کرد: مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام عید سعید قربان و غدیر که منتسب به امیر مومنان حضرت علی(ع) است با هدف بهره‌مندی زائران غیرایرانی از برکات و فیوضات این ایام نورانی و بابرکت ویژه برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعددی را به زبان عربی و اردو تدارک دیده است.

تدارک شب شعر بین المللی «عطر الولایة» به زبان عربی

وی با اشاره به اینکه شب شعر بین المللی «عطر الولایة» نخستین ویژه برنامه فرهنگی مدیریت زائران غیرایرانی به مناسبت دهه ولایت است، افزود: این شب شعر به زبان عربی دوشنبه ۱۲ تیر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: نشست تخصصی «جایگاه زن از منظر امیرالمومنین (ع)» ویژه خواهران فرهیخته عرب زبان، دانشجویان دانشگاه فردوسی و دانشجویان دانشگاه امام رضا (ع) یک ویژه برنامه‌ معرفتی است که سه شنبه ۱۳ تیر ماه ساعت ۱۷ در اتاق جلسات فاطمیون حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

توزیع ۱۰ هزار بستنی در چایخانه صحن غدیر

به گفته حجت الاسلام ذوالفقاری ۱۳ و ۱۴ تیر ماه در آستانه فرارسیدن روز عید غدیر توسط یک واقف پاکستانی بیش از ۱۰ هزار بستنی در دو نبوت صبح و بعدازظهر میان زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) در چایخانه صحن غدیر توزیع خواهد شد.

اکران «شمس الغدیر» ویژه زائران عرب زبان

وی به اجرای تئاتر آئینی «شمس الغدیر» با محوریت جانشینی و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) ویژه زائران عرب زبان در ۱۵ تیر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این تئاتر با اجرای گروه هنری اشک خاک بر روی صحنه می‌رود.

برپایی بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برگزاری جشن " بانوان غدیری" پنجشنبه ۱۵ تیر ساعت ۱۷ با حضور زائران اردو زبان از کشورهای پاکستان و هندوستان در رواق غدیر بارگاه منور رضوی خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این، بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام از ۱۷ ملیت از جمله لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، بحرین، عربستان یکشنبه ۱۱ تیر ماه ساعت۱۷:۳۰ در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha