یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه دبیر انجمن های علمی حوزه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: باید علوم انسانی اسلامی را در اجتماع و نهاد حاکمیت امتداد دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در آیین تکریم و معارفه مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش در حوزه با مشکلاتی مواجه است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انجمن‌های علمی نیز در طول چند سال اخیر ساماندهی شدند، خاطرنشان کرد: همچنین ضوابط و آئین نامه‌ها نیز در این مدت پررنگ‌تر شدند.

وی با اشاره به اینکه این روند باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در حوزه، بحث گفتمان بسیار مفید است و تلاش داریم این موضوع توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه باید علوم انسانی اسلامی را در اجتماع و نهاد حاکمیت امتداد دهیم، یادآور شد: انجمن‌های علمی در این عرصه می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه، تعالی انجمن‌ها را دنبال می‌کند، بیان کرد: انجمن‌ها مزیت‌های نسبی در اخذ مجوزها دارند که می‌تواند ظرفیت‌های متعدد را فعال کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری نیز در این آیین، با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های راهبردی در تولید و پیشرفت علم، ایجاد مراکز عالی علوم و مراکز آموزش عالی است، اظهار کرد: انجمن‌های علمی، حوزه علمیه، مجامع علمی و ... ازجمله این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه در جوامعی که رشد نکرده‌اند تعداد این جوامع کم است، مطرح کرد: در نتیجه در این جوامع مسئولیت رشد و پیشرفت با خود افراد است.

مسئول سابق دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اینکه خوشبختانه حوزه رشد بسیاری داشته است، عنوان کرد: حوزه علمیه باید تلاش کند در ادامه مسیر خود به توسعه مراکز و مجامع علمی توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحول در دانش با گسترش مجامع رقم خواهد خورد، خاطرنشان کرد: باید ۲۰ انجمن موجود  هرکدام حداقل ۱۰ زیرمجموعه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با اشاره به اینکه یکی از دلایل کُند بودن پیشرفت عدم انتقال تجارب است، تصریح کرد: باید تجارت گذشتگان ثبت شود و به مسئولین بعدی اطلاع داده شود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول جدید دبیرخانه انجمن های علمی نیز با بیان اینکه انجمن‌های علمی محل اصلی تولید دانش هستند، اظهار کرد: انجمن‌ها در دنیا تغییر موازنه آینده را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در کشور نیز انجمن‌ها به این جایگاه برسند، مطرح کرد: امیدواریم ارتباطات ملی انجمن‌ها نیز با استفاده از زیرساخت‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha