دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) قائمشهر گفت: دوره جهاد تبیین "مدیریت رسانه در خانواده" برای طلاب این مدرسه برگزار شد.

خانم فاطمه ذکریایی، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) قائم شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه، از برگزاری دوره "جهاد تبیین مدیریت رسانه در خانواده" برای طلاب این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار کرد: این دوره با رویکرد تربیت دینی رسانه ای فرزندان به مدت ۵ ساعت با تدریس حجت الاسلام کهوند برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره، آسیب‌های فضای مجازی و راهکارهای مهم و کاربردی پیشگیری از این آسیب‌ها بیان شد و در ادامه، موتورهای جستجو مانند گردو و ذره بین را که قابلیت بالایی برای دسترسی به انواع مطالب و محتوا دارد را معرفی و جایگزین خوبی برای موتورهای جستجوی خارجی همچون گوگل دانست.

وی بیان کرد: در ادامه با معرفی بازی‌هایی مانند gta، کالاف دیوتی و بازی آخرین بازمانده، به طلاب گفت، نوجوانان در بازی‌ها حس اختیار دارند در حالی که تحت کنترل سازنده بوده و در حقیقت بازی‌ یک تعامل کنترل شده است، به طور کلی نوجوانان در فضای مجازی توهم مدیریت را دارند، در حالی که سازندگان بازی بر اساس قانون خودشان نوجوانان را مدیریت می‌کنند و برای آن‌ها اعتیادآور است، یعنی به خاطر جذابیت، شخص را در خود غرق می‌کند و اگر آنلاین باشد دزد پول نیز هستند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) قائم شهر تاکید کرد: از مسائلی که در این کلاس به آن اشاره شد، تاثیرات بازی بر عصبانی شدن نوجوانان است؛ در بازی‌ها فرزندان با هوش مصنوعی سر و کار دارند، در ابتدای بازی مراحل را به سرعت می‌توانند طی کنند اما در ادامه بازی مراحل سخت‌تر می‌شود و نوجوان را درگیر خود می‌کند و در بعضی از بازی‌ها منجر به خودکشی نوجوان می‌شود.

وی بیان کرد: در این کارگاه، شبکه‌های خارجی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، فیسبوک و ... معرفی و خطرات آن‌ها برای کاربران بیان شد؛ از مهم‌ترین خطرات، دسترسی‌ دادن کاربران به شبکه‌ها است که با نصب برنامه‌ها به راحتی به هر نوع اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند.

ذکریایی ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌ها ایجاد توهم ترند شدن و توهم اکثریت در اینستاگرام تحت مدیریت این فضا بود. در پایان خواندن کتاب‌های ارزش مندی همچون انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم، دکل و صعود ۴۰ ساله توصیه شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha