یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: از آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) به عنوان عالم بزرگ ناشناخته یاد کرد و گفت: بزرگی ایشان تحت الشعاع فرزندشان قرار گرفته است و باید حقشان ادا شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم رونمایی از کتاب " زندگی اینجاست " روایتی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) در مسجد جامع تبریز با بیان اینکه تبریز سه قله دارد که قله دماوند در برابرش خاشع است، اظهار کرد: تبریز در حوزه علم و فقه و حکمت در قله است و فقهای بزرگی همچون آیت الله شهیدی، شربیانی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و قاضی طباطبایی، علامه طباطبایی و علامه امینی از این شهر برخاسته اند و هر کدام از این ها قله هستند.

وی ادامه داد: در زمینه شعر و ادب صائب و شهریار و دیگران در حوزه جهاد و مبارزه و مقاومت ستارخان، باقرخان، شیخ محمد خیابانی و شهدای دفاع مقدس شهید باکری ها از تبریز و اذربایجان می درخشند پس نفس کشیدن در این شهر مغتنم است .

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به اینکه مرحوم شهید مطهری می فرماید نفس ملاصدرا در شیراز هست، اظهار کرد: تبریز نه یک ملاصدرا و نه فقط قله فلسفه و حکمت بلکه قله اصول و شعر و ادب و مبارزه است .

وی از آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) به عنوان عالم بزرگ ناشناخته یاد کرد و گفت: بزرگی ایشان تحت الشعاع فرزنداشان قرار گرفته است و باید حقشان ادا شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برگزاری محافل این چنینی تشریفاتی نیست بلکه تجلیل از علما، تجلیل از علم و تقواست و زنده کردن فضلیت های بشری است و در این مجالس بحث یک شخص و یک عالم نیست بحث احیای فضیلت های بشری است.

وی با بیان اینکه جوامع غربی درصدد اسطوره سازی هستند و حتی اگر فاقد قهرمان باشند قهرمانان دیگر کشورها را سرقت می کنند، گفت: ما باید الگوها را به جامعه معرفی کنیم اینها هویت سازند که هویت جامعه دینی و ارزشی را می سازند .

وی با اشاره به اینکه مردم دنبال اسطوره و قهرمان و نمادها هستند و با اینها هویت خود را می سازند، خاطرنشان کرد: قرآن هم از این امر مهم غفلت نکرده است و پیامبر اسلام (ص) را اسوه حسنه معرفی می کند، حضرت ابراهیم را هویت ساز می داند و همچنین کسانی که با حضرت بودند و در مکتب انبیا رشد کردند هویت سازند و می توانند به طریق اولی الگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه دشمنان بشریت برای سلطه بر مردم و جوامع نخست هویتشان را می گیرند، خاطرنشان کرد: فرعون مردم زمان خود را تحقیر کرد و هویتشان را گرفت تا بتواند حکومت کند.

وی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این اغتشاشات شخص رهبری مورد خطاب شعارها بود زیرا دشمن درصدد ضربه زدن به پایه و اساس نظام بود و هوشمندانه نماد حکومت دینی و جامعه انقلابی را انتخاب کرده بود تا هویت جامعه را فرو بریزد.

وی با تأکید بر اینکه با معرفی نمادها باید به جوانان هویت بدهیم، اظهار کرد: جوانان ما خود را پیرو راه حسین و فاطمه می دانند و با الگوگرفتن از آنان به خود هویت می هند و باکری ها و سلیمانی ها در این گونه جوامع پرورش می یابند .

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه فضیلت ها مشمول مرور زمان نمی شوند، گفت: زمانه ها تغییر می کند ولی اصول ارزشی و اخلاقی حتی در جامعه غیر ایمانی تغییر نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: آیت اله سیدجواد خامنه ای در سن کهنسالی در قله علم و تقوا نگرفته دوره نوجوانی و جوانی داشته و باید سلسله دوران عمر نگاه شود دورانی که با زهد طی شده تا به این قله برسد .

وی به علاقه و عشق باطنی آیت الله سید جواد خامنه ای به امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان با اینکه از جایگاه ممتازی در تبریز بهره مند بود و تبریز آن زمان از مشهد آن زمان آبادتر بود پس از سفر به مشهد دیگر نمی تواند دل بکند و به تبریز برگردد.

تولیت آستان قدس با اشاره به اینکه پدر گرامی رهبر معظم انقلاب تا آخرین لحظه عمرش از کسب علم و دانش دست برنداشت، گفت: این در حالی است که امروز بسیاری از دانشجویان درصدد کسب مدرک هستند و ارزش ذاتی علم کم رنگ شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهسا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 19
    خدا ایشان رو از بلایای روزگار حفظ کند ان شاءالله تعالی و دشمنان قسم خورده شان را روز به روز به هلاکت نزدیک تر کند.