یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ارومیه

حوزه/ شهر ارومیه با برنامه ها متنوع فرهنگی و دینی آماده میزبانی از بزرگترین جشن اسلامی سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، عید غدیر یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی و به تعابیر روایی و دینی بزرگترین عید جهان اسلام است و تجلی وحدت امت اسلامی با محوریت امامت و ولایت است که مردم ارومیه نیز مثل سایر بلاد اسلامی هر چه در توان دارند برای غدیر پای کار می آورند.

این جشن برای سومین سال پیاپی رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است و از سال ۱۴۰۰ که جشن های عید غدیر با محوریت ستاد مردمی در شهر راه اندازی شد و جریان غدیر پا گرفت و امروز دیگر مردم خود می توانند همه جشن های غدیر را مدیریت کنند و در این بین نهادها و سازمان ها و ادارات فقط نقش حمایتی دارند و مردم در همه نقاط، مناطق، مساجد، خیابان ها و پارک ها بساط جشن را گستردانده اند.

خیابان های شهر به همت جریان های مردمی آذین بندی شده است و در مساجد محافل خطبه خوانی غدیر، محفل شعر علوی، جشن های ایام امامت و ولایت، پرده خوانی، اجرای نمایش و سرود و ... دایر شده است.

پرده خوانی غدیر در بیش از ۵۰ نقطه شهر

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر


بر اساس این گزارش، در بیش از ۵۰ نقطه شهر ارومیه مراسم پرده خوانی غدیر به همت طلبه جهادی حجج الاسلام احد عباسزاده، حجت قلی نژاد و رحیم خلیل زاده دایر است.

ستاد مردمی غدیر از ۱۲ تیر جشن بزرگ عید غدیر در در پارک بانوان را با اجرای برنامه های متنوعی چون اجرای سرود، شعرخوانی، اجرای تئاتر، توزیع شیرینی و شربت و... شروع کرده است و تا روز جمعه ۱۶ تیر ادامه خواهد داشت.

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

میهمانی یک کیلومتری ارومیه

جشن بزرگ میهمانی یک کیلومتری در خیابان سردار سلیمانی ارومیه به همت خادمان غدیر به مدت دو روز از امروز ۱۵ تیر بعد از ظهر با ارائه خدماتی هم چون دندانپزشکی، پزشکی، پیرایش، توزیع بستنی، شربت، شیرینی، غرفه های کودک و نوجوان، بازی های ویژه کودکان و برپایی موکب های متعددی خوراکی و ... دایر خواهد بود و طلاب کشورهای آفریقایی با دعوت تبلیغات اسلامی در این محفل حضور خواهند داشت و به تبیین نقش انقلاب اسلامی در پیشبرد اسلام و شیعه در آفریقا خواهند پرداخت.

هم چنین از فلکه میثم به سمت پل آذربایجان سفره یک کیلومتری با همکاری شهرداری، سپاه و جریان های مردمی در روز غدیر برپا می شود.

موسسات قرآنی، مساجد، هیئات مذهبی، جریان های مردمی، سازمان های مردم نهاد و ... در محلات و مساجد ارومیه بساط جشن را پهن کرده اند و به ارومیه رنگ و بوی دیگری بخشیدند.

سنگ تمام اهل سنت در عید غدیر

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

اهل سنت ارومیه در برگزاری جشن غدیر امسال سنگ تمام گذاشته اند و در روز شنبه ۱۰ تیر ماه اجتماع بزرگ غدیریون اهل سنت را در محله کشتارگاه با سخنرانی امام جمعه اهل سنت این شهر و رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزار کردند و دومین مراسم شان را هم امروز ۱۵ تیر ماه در شهرک شهریار برگزار خواهند کرد.

طلاب ارومیه هم همزمان با غدیر در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه لباس سربازی امام زمان را بر تن خواهند کرد و به لباس مقدس طلبگی ملبس خواهند شد.

ستاد مردمی غدیر که در تبلیغات اسلامی از سه سال قبل راه اندازی شده است امسال هم مثل سال های قبل به بیش از ۱۵۰ ایستگاه صلواتی سطح شهر ارومیه کنسانتره، پرچم، بنر مراسمات دینی شربت، کمک نقدی و ... ارائه کرده است.

طبخ ۱۱۴ هزار پرس غذای گرم

پویش های اطعام علوی در ارومیه راه اندازی شده است، آستان قدس رضوی، پایگاه های بسیج، مسجد رضا آباد و دیگر مساجد خود را برای طبخ ۱۱۴ هزار پرس غذا در روز غدیر آماده کرده اند.

طبخ آش نذری در ۸۰ نقطه شهر

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

زنان و بانوان ارومیه هم همگام با مردان پای کار آمده اند، آن ها مراسمات دینی و فرهنگی سطح شهر را برگزار می کنند و در مساجد و حسینیه ها به طبخ آش نذری می پردازند و بر این اساس در بیش از ۸۰ نقطه شهر آش نذری طبخ می شود.

اجتماع بانوان غدیری در امام زاده غریب حسن ارومیه، برگزاری جشن بزرگ نوجوانان و جوانان غدیری ویژه دانش آموزان دختر، برگزاری نمایشگاه پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهر شاد، پیاده روی علمداران با راه اندازی کاروان ۷۰۰ علمدار در خیابان امام خمینی (ره)، پیاده روی غدیر، جشن غدیری مسیحیان، حضور گروه دختران حاج قاسم در مساجد متعدد و اجرای ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان، برپایی بیش از ۲۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر از دیگر برنامه های عید غدیر است .

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

ارومیه آماده بزرگترین جشن سال / سنگ تمام اهل سنت در غدیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha