شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: بی‌گمان اگر کارهایی که توسط حضرت علی(ع) و دیگر اصحاب پیامبر(ص) انجام شد، صورت نمی‌گرفت امروز اسلامی وجود نداشت، بنابراین باید گفت که اسلام امروز نتیجه این ایثارگری‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا محمد امین راستی صبح امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت سنندج، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: از نظر همه مسلمین پیامبر اکرم(ص) با بالا بردن دست حضرت علی(ع) ولایت ایشان را اعلام فرمودند، که این امر و رویداد توسط هزاران نفر از یاران پیامبر(ص) در آن مکان حضور داشته‌اند، تایید شده است.

امام جمعه موقت سنندج افزود: حضرت علی(ع) دارای فضائل اخلاقی و علمی بسیاری بودند، به نوعی که در بحث دانش سرآمد روزگار خویش بودند و از سوی دیگر همین امر باعث شده بود که جایگاه ایشان نزد رسول خدا بسیار والا باشد.

ماموستا راستی تصریح کرد: بی‌گمان اگر کارهایی که توسط حضرت علی(ع) و دیگر اصحاب پیامبر(ص) انجام شد، صورت نمی‌گرفت امروز اسلامی وجود نداشت، بنابراین باید گفت که اسلام امروز نتیجه این ایثارگری‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: از همان روزی که حضرت علی(ع) به رسول خدا و دین مبین اسلام ایمان آورد، شاهد ایثار و از خود گذشتگی این امام همام در راه گسترش و اعتلای دین بودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha