شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قرآن تجلی‌گاه فضیلت و عظمت حضرت علی (ع) است، گفت: شجاعت، جهاد، عبادت، ایثار و زهد و مهربانی از جمله واژه‌هایی است که حضرت علی (ع) آنها را تفسیر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در جشن سادات گناوه به مناسبت عیدغدیرخم، اظهار داشت: قرآن مالامال از نام حضرت علی(ع)، حضرت محمد(ص) و اهل بیت (ع) است.

وی افزود: در تاریخ بگردید چه کسی مانند امیرمومنان(ع) را پیدا می‌کنید که در اوج ایمان بوده و جزو اولین‌هایی بوده که به نبی مکرم اسلام (ص) ایمان آورده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگر حضرت علی(ع) در روز غدیر به منصب امامت و ولایت مفتخر می‌شود، به‌خاطر ویژگی‌های عبادت، جهاد، شهامت، ایثار و مهربانی در وجود مبارک ایشان است.

وی افزود: واژه‌هایی وجود دارد که اگر امیرمومنان حضرت علی(ع) به دنیا نمی‌آمدند و در جامعه اسلامی زندگی نمی‌کردند، هرگز آنها تعبیر و تفسیر نمی‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قرآن تجلی‌گاه فضیلت و عظمت حضرت علی(ع) است، گفت: شجاعت، جهاد، عبادت، ایثار و زهد و مهربانی از جمله واژه‌هایی است که حضرت علی(ع) آنها را تفسیر کرده است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: موقعی که حضرت محمد(ص) از طرف قریش مورد تهدید قرار گرفتند، امیرمومنان با تمام وجود استقبال می‌کنند تا در بستر ایشان بخوابند و هنگامی که مشرکین وجود مبارک ایشان را می‌بینند، وحشت زده فرار می‌کنند و فردای آن روز در غدیر خدای متعال لوح تقدیر به امام علی (ع) می‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خدا حضرت علی(ع) را در میان امت اسلامی برجسته و بلند جلوه داده و به عنوان نفس نفیس پیامبر یاد کرده است.

وی تصریح کرد: این مجلس از ویژگی برتری نسبت به سایر مجالس که در این شهر برگزار شده، دارد، زیرا علاوه بر جشن غدیر، شرکت کنندگان در این جلسه از سادات بزرگوار شهرستان گناوه هستند و امتیاز دیگر حضور در کنار مرقد سیدرضا کاظمی از سادات جلیل القدر و مورد تکریم و تجلیل مردم این خطه است.

آیت الله حسینی بوشهری، گفت: سادات این شهرستان هر سال در روز غدیر مجلس جشن برپا می‌کنند و باید بخود ببالند که از نسل علی(ع) و فاطمه(س) و در نتیجه رسول خاتم (ص) هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha