دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ استاد حوزه خواهران گفت: جهاد تبیین و فرزندآوری نمونه ای از ولایت پذیری است.

خانم زهرا شرف الدین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت عید غدیر، اظهار کرد: از ویژگی‌های خاص حضرت علی(علیه السلام) که در آیه قرآن به تایید الهی نیز رسید، جهاد فی سبیل الله ایشان بود؛ جهاد یعنی تمام نیرو، وسع و تلاش را برای آنچه که خداوند می‌گوید، به کار ببریم که این امر تمام و کمال در حق امام علی(علیه السلام) صدق می‌کند.

وی ادامه داد: ما در عید غدیر نسبت به ولایت علی(علیه السلام) ابراز ارادت داریم، یعنی می‌خواهیم بگوییم که ولایت کسی را پذیرفتیم که در جهاد شهره است؛ پس اگر می‌خواهیم شیعه علی(علیه السلام) باشیم، باید مثل ایشان جهاد کنیم.

وی اذعان کرد: حال جهاد در جایی ارزش می‌یابد که در کنار امام و در راه امام باشیم و ماموریت خود را از امام بگیریم؛ عده‌ای در زمان امام حسن(علیه السلام) ادعا کردند که صحابه امام هستند ولی وقتی امام بخاطر شرایط موجود صلح کرد، آنها نپذیرفتند؛ همین افراد وقتی امام حسین(علیه السلام) فرمان جنگ دادند، بهانه آوردند و مهلت خواستند؛ در واقع اینان کنار امام بودند ولی توفیق همراهی نداشتند، زیرا اهل اطاعت از اوامر امام نبودند.

استاد حوزه خواهران افزود: جهاد زمانی ارزش دارد که ولایت پذیری در اوج باشد و این مقدمات می‌خواهد که در زیارت جامعه کبیره به آن اشاره شده است؛ آنجا که می‌گوید قلبم تسلیم شما، رای و نظر من در اطاعت شما و تمام امکانات و تجهیزات و هر چه دارم در اختیار شما است.

شرف الدین با بیان اینکه امامان معصوم ولایت‌شان را به ولی فقیه تفویض نمودند، ادامه داد: اگر در راستای آنچه که ولی فقیه می‌گوید عمل نکنیم، ولایت پذیر نیستیم و به تعبیر پیامبر(صلی الله علیه و آله) بهره‌ای از بوی بهشت نمی‌بریم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز ولی فقیه بر دو مسئله جهاد تبیین و فرزندآوری تاکید دارند، افزود: جهاد تبیین یعنی باید در ارتباط با اسلام و معارف حقیقی دین، رفع شبهات و ابهامات، بسیار گفتمان داشته و همانند کسی که در جبهه جنگ دائماً در حال تلاش است و از همه چیز خود می‌گذرد، ما هم تمام وقت در جهاد تبیین باشیم.

 شرف الدین در انتهای سخنان خود ابراز کرد: اگرچه از نظر عده‌ای فرزندآوری سختی‌ها و مشقت‌های زیادی به همراه دارد، ولی باید گفت معنای جهاد نیز همین است که ما با تمام وجود این سختی‌ها را تحمل کنیم تا تکلیف‌مان را در برابر امر ولی فقیه انجام داده باشیم و این همان معنای ولایت پذیری است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha