شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا سیداحسن حسینی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: مشکلات بسیاری امروز به سدی در مقابل جوانان برای ازدواج تبدیل شده اند، مشکلاتی همانند اشتغال، مسکن و تورم هر کدام به نوعی سبب تاخیر در امر ازدواج می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا سید احسن حسینی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سنندج در سخنانی اظهار داشت: همه ما امیدواریم که بسترهای مناسب برای ازدواج جوانان در کشور به ویژه در استان کردستان مهیا شود.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج افزود: مشکلات بسیاری امروز به سدی در مقابل جوانان برای ازدواج تبدیل شده اند، مشکلاتی همانند اشتغال، مسکن و تورم هر کدام به نوعی سبب تاخیر در امر ازدواج می‌شوند.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار گلایه از برخی صاحبخانه‌ها در این فصل، گفت: از صاحبخانه‌ها درخواست داریم که در اجاره منزل و مغازه خود با مستأجران مدارا کنند زیرا مدارا با مستاجران خود ثوابی بالا در نزد خداوند دارد.

ماموستا حسینی در ادامه با اشاره به درگذشت ۵ نفر از حجاج کردستانی در سرزمین وحی، عنوان کرد: امسال بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سراسر دنیا به مکه مکرمه مشرف شدند و زائران زیادی از خطه استان کردستان نیز در این اجتماع بزرگ و معنوی حضور داشتند که امیدواریم که این سفر معنوی نصیب یکایک ما شود.

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: رسول اکرم (ص) برای انسان مومن و عاقبت‌اندیش چهار صفت و ویژگی را قائل شده است که این صفات شامل امانت دار بودن، خوش اخلاق بودن، مردم‌دار بودن و راستگو بودن می‌باشد.

وی ادامه داد: به فرموده رسول اکرم (ص) هر کسی که این چهار خصلت را داشته باشد جزو بهشتیان می‌باشد.

ماموستا حسینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دروغ ریشه تمام بدی‌ها و شکست‌هاست و بی‌شک دروغگو روزی رسوا و شکست خواهد خورد، بنابراین صداقت بهترین سرمایه برای هر کسی در این دنیا و آخرت است.

امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود یادآور شد: همه ما در قبال همنوع خود مسئول هستیم و ناراحتی آنها ناراحتی ما و خوشحالی آنها خوشحالی ماست، بنابراین در این روزگار سخت و پر از مشکل بیاییم که قدر همدیگر را بدانیم و هرگز دل به این دنیای فانی نبندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صدف IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
    1 0
    سلام تاخیر ازدواج بیشتر به خاطر هرزگی ونبود اعتقادات دینی است وقتی از بچگی مسایل دینی رو به بچه هامون آموزش نمی دهند و همش چشم و هم چشمی دارند خوب موقع ازدواج با گناه و سبک غربی شروع می‌کنند کلا کج فهم واحمق هستند