چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1096652
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
قرآن کریم بار دیگر در معرض اهانت قرار گرفت

حوزه/ یک جوان مصری که از اسلام رویگردان شده به قرآن کریم اهانت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فعالان رسانه‌های اجتماعی کلیپی را پخش کردند که نشان می‌دهد فردی به گویش مصری با اعلام همبستگی با سلوان مومیکا پناهنده عراقی توهین کننده به قرآن در سوئد، مشروبات الکلی بر قرآن می‌ریزد و آن را پاره می‌کند.

بر اساس این ویدئو، این شهروند مصری اواخر شب در حالی که یک نسخه از قرآن کریم را در دست داشت روی پل ظاهر شد و آن را با الفاظ ناپسند توصیف کرد.

وی با ادعای اینکه در عربستان سعودی حضور دارد به پیامبر اکرم (ص) توهین کرد.

او در جریان نمایش کثیف خود ابراز داشت که نامش سعید ابومصطفی است و در همبستگی با سلوان مومیکا این کار را انجام داده و او را قهرمان توصیف کرده و قرآن را کتاب تروریستی داعش دانست.

این شهروند مصری مدعی شد که قرآن، مجامع و کشورهای عربی-اسلامی را ویران کرده و جای آن زیر کفش یا پا بوده است، سپس آن را بر زمین انداخته و با پاهایش لگدمال کرده و همزمان با پخش آهنگی به پایکوبی پرداخت.

این شخص همچنین با استفاده از مشروبات الکلی به قرآن کریم اهانت کرد.

البته مدت زیادی از پخش این کلیپ نگذشته بود که مشخص شد وی در شهر اولیانوفسک روسیه حضور دارد.

آلکسی روسکیخ، فرماندار استان اولیانوفسک روسیه، از دستگیری این شهروند مصری پس از هتک حرمت قرآن و رسیدگی نیروهای امنیتی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه این جنایت علیه همه ماست و تروریسم ملیت و مذهب ندارد خاطرنشان کرد: احترام به احساسات مومنان لازم است.

مقامات روسی تحقیقات از مرد جوان هتک حرمت کننده به قرآن را آغاز کردند تا انگیزه‌های او را برای ارتکاب این جنایت و دلایل این اتفاق را بیابند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط این دفتر، کارمندان مرکز مبارزه با افراط گرایی وزارت کشور منطقه اولیانوفسک با هماهنگی سرویس امنیت فدرال منطقه موفق به شناسایی و دستگیری این شهروند مصری شدند.

در ویدئویی که از سوی دفتر منطقه ای وزارت کشور روسیه منتشر شده، متهم گفته است که ۳ روز قبل از دستگیری، این فیلم را ضبط کرده است.

به گزارش رسانه های روسی، این شهروند مصری سعید عبدالرازق نام دارد و ساکن اولیانوفسک است. او پس از ارتداد از اسلام و انجام غسل تعمید در یک کلیسای ارتودکس در تابستان ۲۰۱۹ به روسیه گریخته است.

بازجویی از او نشان داد که او در سال ۱۹۹۵ در جمهوری عربی مصر به دنیا آمده و در شهر اولیانوفسک به قرآن اهانت کرده است.

شایان ذکر است اقدام این شهروند مصری چند روز پس از آن صورت گرفت که سلوان مومیکا، پناهجوی عراقی در سوئد، یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل مسجدی زیر نظر و با اجازه پلیس سوئد سوزاند. مجوزی که واکنش کشورهای عربی و اسلامی را در پی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha