شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1096705
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
حجت‌الاسلام هاشمی/ رودان

حوزه / معیار قبولی تمام عبادات و نیایش ها ولایت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان در یادداشتی در تحت عنوان «ولایت معیار قبولی عبادات است» آورده است.

با تبریک عید سعید غدیر خم بر همه آنهای که بر صراط مستقیم ولایت و امامت علی علیه السلام حرکت می کنند، سؤال که مطرح است این که نماز و نیایش و عبادات انسان بدون ولایت علی علیه السلام بنا بر معیار و ابلاغ پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم در محضر ۱۲۰ هزار تا۲۰۰ هزار زائر خانه خدا و سه روز بیعت مردم با ولیّ خدا، قبول درگاه حق قرار می گیرد یا خیر؟

باتوجه به دلایل متعدد پاسخ سؤال این است که هیچ عبادت و نیایش و اعمالی بدون ولایت پذیرفته نیست؛

اول:علی علیه السلام خودش کعبه توحید و خانه زاد خداست، خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشر فرستاد و هر پیامبری وصی و جانشین داشته اند، شما نمی توانید در کتب آسمانی و یا در تاریخ، و روایات و احادیث پیدا کنید که جز علی علیه السلام، وصیّ پیامبر درخانه خدا و یا مسجد به دنیا آمده باشد.

حضرت مریم می خواست عیسی مسیح علیه السلام را در بیت المقدس به دنیا بیاورد، به او الهام شد به بیرون شهر در کنار نخل خشکیده فرزندت را به دنیا بیاور، این افتخار فقط و فقط نصیب علی علیه السلام شد.

این خودش با صدای بسیار رسا و بلیغ اعلام می کند که ای انسانها و ای نسل های بشریت هر کار خیری انجام می دهید و نماز، نیایش و عبادتی بجا می آورید با ولایت علی علیه السلام باشد، چرا که علی علیه السلام خودش کعبه توحید است.

دوم: ما در اصول و فروع دین اسلام، پنج تا اصل اعتقادی داریم، و ده تا فروع، اگر دقت شود نهم و دهم فروع دین ما تولی و تبری است، تولی یعنی ولایت و حکومت خدا و پیامبر اسلام (ص) و جانشینان او که به گفته شیعه و سنی از علی (ع) شروع می‌شود تابه حجت بن الحسن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می رسد، و تبری بیزاری از دشمنان خدا و پیامبر اسلام (ص) و ائمه هدی(ع)، و فروع دین ما هم از نماز شروع می شود تا می رسد به امر به معروف و نهی از منکر که هفتم و هشتم است.

سؤال این است که چرا خداوند تولی و تبری را اول و دوم فروع دین قرار نداده است؟ و نهم و دهم قرار داده است؟ این هم خودش بیان گر این است که خداوند به همه بندگانش می‌گوید: تمام اعمال شما از نماز، روزه، و زکات، و خمس، و حج وجهاد، وامربه معروف و نهی از منکر باید در کنار ولایت علی علیه السلام باشد، اگرنه اهل نجات نخواهی بود.

سوم :در جنگ احزاب وقتی علی علیه السلام در مقابل سرکرده کفر قرار گرفت، پیامبر اسلام (ص) فرمودند: تمام ایمان در مقابل تمام کفر قرار گرفت، هنگامی که علی علیه السلام آن یل کفر را سر از بدنش جدا کرد پیامبر اسلام (ص) فرمود:ضرب العلی یوم الخندق افضل من عبادت الثقلین، ضربه علی در روز خندق بالاتر ازعبادت جن و انس است تا ابد یعنی اینکه تمام اسلام و مسلمین مرهون ضرب شمشیر علی هستند، نماز و نیایش بدون ولایت علی علیه السلام هیچ گونه محل از اعراب را ندارد.

چهارم: در منابع شیعه و سنی و کتب معتبر اهل سنت آمده است که اگر کسی بین رکن حجرالاسود که شروع طواف از آن جاست و مقام ابراهیم (ع) که به آن ملتزم می گویند سه هزار سال خدا را عبادت عبادت کند و در راه عبادت همانند مشکی خشکیده آب گردد ولایت علی علیه السلام و ائمه طاهرین علیهم السلام را با معیار غدیر خم و انتصاب خداوند و ابلاغ رسول خدا (ص) قبول نداشته باشد، «کبَّهُ اللهُ عَلَی مَنخَرَیهِ فِی النَّار //خداوند او را با سر و دماغش به جهنم می برد» است.

باتوجه به این دلایل که فراوان است آنهای که علی علیه السلام خلیفه چهارم می دانند، و معیار و گزینه ۱۸ ذی الحجه را در سال حجه الوداع و انتصاب و انتخاب خداوند و ابلاغ رسول خدا (ص) را قبول ندارند چه جوابی دارند؟ و آن هایی که حقایق را هم می دانند چه می گویند؟ آیا باز هم انتظار دارند که عبادات شأن قبول گردد؟ آیا آنها در کتب فقهی نیامده است که عبادات یک مسلمان دو شرط قبولی دارد یکی شرط صحت که باید با وضو و طهارت باشد، و دومی شرط قبول است که با ولایت با شد، نماز بی ولایت و آنهم ولایت علی علیه السلام انسان را از پرتگاه جهنم نجات نمی‌دهد، ادامه دارد.

منابع: تفسیر آلوسی ذیل آیه ۳۳سوره شورا، و تفسیر نمونه ذیل همان آیه، و طرایف سید بن طاووس فضائل علی علیه السلام، و فروغ ولایت سبحانی، و شواهد التنزیل حسکانی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha