یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد میرزایی

حوزه/ مسئول حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان، کار طلبه در عرصه رسانه را دو مدل دانست و گفت: اول شناساندن اصل حوزه علمیه به مخاطب و دوم شناساندن پیام اسلام که وظیفه ذاتی طلبه است، زیرا دشمن فهمیده است که از کجا ضربه می‌خورد و به‌دنبال تخریب حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام محمد میرزایی در جشن افتتاحیه دوره توانمندسازی طلاب فعال رسانه‌ای به توضیح مختصری از ارتباط کلیدواژه‌های رسانه، طلاب حوزه‌های علمیه و عصر جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه باید جایگاه و ارزش خود را بشناسیم تا بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم، گفت: نمی‌توانیم در جمهوری اسلامی و در حوزه علمیه باشیم و ندانیم در کدام برهه زمانی تاریخ تشیع زندگی می‌کنیم که اگر ندانیم مأموریت خود را به درستی انجام نداده‌ایم؛ همان طور که از صدر اسلام و در جریان غدیر، همیشه جریاناتی در پس پرده و پنهانی برقرار بوده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ادامه داد: علیرغم سختی‌هایی که وجود دارد و محدودیت‌های اجتماعی که امروز به وجود آمده، اما در طول تاریخ اسلام زمانی مهم‌تر و باعزت‌تر از دوران ما برای عالم تشیع وجود نداشته است که رهبری می‌فرمایند: کاری انجام گرفت که از صدر اسلام تاکنون انجام نشده بود و آن تحقق نظام اسلامی بود. وی افزود: دوران زندانی‌شدن‌ها و شکنجه شیعیان پشت سر گذاشته شده و ماحصل تلاش انبیا و اولیای الهی به جمهوری اسلامی رسیده و باید قدر آن را بدانیم و در صورت کوتاهی در رساندن پیام اسلام ناب به پیرامون خودمان باید در قیامت پاسخ‌گو باشیم.

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان اینکه اگر جایگاه حوزه علمیه را ندانیم قدر خود را نخواهیم دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ توانسته‌اند دین را نگه دارند و روحیه دینی مردم را حفظ کنند؛ نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی ایجاد می‌کنند و دانشگاه‌ها صنعت را می‌چرخانند، اما فکر دینی مردم که به آن‌ها سبک زندگی می‌آموزد توسط حوزه‌های علمیه تقویت و تغذیه می‌شود.

مسئول حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه طلبه باید در تراز انقلاب اسلامی و حوزه علمیه ظاهر شود، تخصص در عرصه رسانه بدون داشتن علم دینی را بی‌فایده خواند و به معرفی دو کار مهم طلاب در رسانه پرداخت.

وی توضیح داد: طلبه باید رسانه حوزوی باشد و دو مدل کار کند؛ اول شناساندن اصل حوزه علمیه به مخاطب و دوم شناساندن پیام اسلام که وظیفه ذاتی طلبه است، زیرا دشمن فهمیده است که از کجا ضربه می‌خورد و به‌دنبال تخریب حوزه‌های علمیه است.

وی ضمن تشکر از مدیران قبلی حوزه علمیه خراسان گفت: در دوره جدید به رسانه و ارتباطات اهمیت بیشتری داده می‌شود و با انتصاب مدیر رسانه و توجه به دوره‌های توانمندسازی رسانه‌ای برای طلاب جوان، گام‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha