شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مصاحبه با حجت السلام والمسلمین سجودی

حوزه/ دبیر جشنواره علامه حلی از دریافت بیش از ۳۸۰۰ اثراز مدارس علمیه سطح یک و سطوح عالی و مراکز تخصصی (برادران) و جامعه الزهراء علیها السلام و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم شامل کتاب، مقاله، پایان نامه سطح ۳ و تحقیق پایانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی، دبیر جشنواره علامه حلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت جشنواره علامه حلی در نهمین دوره از برگزاری این جشنواره آثار دریافتی نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۲۳ درصدی همراه بود بطوریکه در دوره هشتم ۱۷۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و امسال بیش از ۳۸۰۰ اثر و در قالب ده گروه علمی که از پیش مشخص شده بودند به دبیرخانه نهمین جشنواره ارسال شده ومطابق ضوابط و شرایط جشنواره های استانی مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی، رویدادی علمی و پژوهشی است که به منظور تجلیل از نوقلمان و محققان جوان حوزوی برگزار خواهد شد و برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت لوح تقدیر جشنواره و جوایز از تسهیلات و مزایای حوزوی دیگری نیز برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سجودی بیان کرد: طلاب جوان حداکثر با سن ( ۳۵ سال) حوزه‌های علمیه برادران و خواهران [متولدین اول فروردین ۱۳۶۷ و ما بعد آن] و همچنین، اساتید حوزه‌های علمیه منوط به داشتن شرط سن حداکثر۵۰ سال [متولدین اول فروردین ۱۳۵۲ و ما بعد آن] و داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران در سال جاری یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(علیها السلام) مجاز به شرکت در این جشنواره بودند.

دبیر نهمین جشنواره علامه حلی تصریح کرد: آثار ارسالی در یکی از گروه‌های علمی ده ‌گانه جشنواره شامل: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام»، «ادبیات» و «علوم انسانیِ مرتبط با موضوعات حوزوی» و در قالب: «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی» و «پایان‌نامه سطح سه حوزه یا کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» می باشد که توسط حدود ۷۰- ۸۰ ارزیاب هماهنگ با این گروه های علمی در چندین مرحله اجمالی و تفصیلی یک، تفصیلی دو و تفصیلی سوم مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

وی مخاطبین این دوره از جشنواره معرفی کرد و گفت: مدارس سطح یک، سطوح عالی و مراکز تخصصی (برادران) و جامعة الزهرا(س) و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم از جمله مشارکت کنندگان این دوره از جشنواره بودند.

دبیر نهمین جشنواره علامه حلی به تعدادی ازآثار دریافتی در سامانه به تفکیک شرکت کنندگان اشاره کرد و افزود: تعداد آثار دریافتی از مدارس سطح یک ۷۶۲ اثر، سطوح عالی و مراکز تخصصی ۲۲۸۸ اثر، جامعةالزهرا(س) ۴۵۶ اثر و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم ۳۷۱ در جشنواره نهم مشارکت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سجودی با بیان اینکه در مرحله اولیه برگزیدگان قریب به ۲۰۰ اثر انتخاب شده اند که به ترتیب در بخش مدارس سطح یک ۳۴ اثر، سطوح عالی و مراکز تخصصی ۱۳۳ اثر، جامعه الزهرا(س) ۲۷ اثر و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم ۱۴ اثردارای رتبه های یک تا سه شده و برگزیده شده اند که امید است نتیجه نهایی آثار برگزیده در روز اختتامیه جشنواره ۲۲ تیرماه از ساعت 8:30در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا با حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین، اساتید و فضلای حوزه علمیه اعم از خواهران و برادران، برگزیدگان نهمین دوره جشنواره، اعلام خواهد شد.

وی به ویژه برنامه های روز اختتامیه اشاره کرد و گفت: در روز ۵ شنبه ۲۲ تیرماه پس از شروع مراسم ابتدا تلاوت آیات نورانی کلام وحی انجام ومطابق سین برنامه نماینده گروه های علمی، دبیر جشنواره، دو نفر از برگزیدگان برتر برادر و دونفر از برگزیدگان خواهر جهت ارائه اثر خود و تعدادی از مسئولان حوزه علمیه برادران و خواهران سخنرانی خواهند داشت و در نهایت از سخنرانی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و رئیس جامعه مدرسین بهره خواهیم برد. در یایان مراسم ازکلیه برگزیدگان و نیز مدیران گروه های علمی تجلیل و لوح تقدیر اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سجودی از آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و نیز حجت الاسلام المسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه علمیه در قم بخاطر حمایت های ویژه و نیز از همکاری و مشارکت جامعه الزهراء علیها السلام، مدیریت خواهران استان قم، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و دبیرخانه ستاد مرکزی و مدیران و معاونین سطوح عالی و مدارس سطح یک و مدیران پژوهش آنان و نیز مدیران و معاونین پژوهش مدارس و مراکز تخصصی، فقهی و علمی و کلیه نهادها و ارگانهای حوزوی و غیر حوزوی که به هر نحوی با دبیرخانه جهت هرچه با شکوه برگزار شدن این جشنواره همکاری و گامی برداشتند، تشکر و قدردانی کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه قم IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    1 0
    یک ایراد بزرگ به چنین جشنواره علمی وارده اینکه کسی پاسخگو نیست، به عنوان مثال سایتی که همیشه در دسترس باشه ندارند. شماره تماسی هم در اختیار مخاطب قرار ندادند. با بخش پژوهش هم تماس میگیرم به بخش دیگه پاسکاری میکنند و کسی جواب گو نبود.